LED lysstofrør

hej alle,
Vi har er ridehus med 36 armaturer med ‘gamle’ traditionelle 150cm rør (2 i hvert amartur).

Jeg overvejer at skifte til LED rør men de giver Max 3000 lumen.
Er derfor usikker på om de giver nok lys i forhold til de gamle 58w/150cm rør.
Nogen som kan rådgive eller har været i samme situation. Gode råd modtages gerne :-)

hilsen
Thomas
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Se forskellige lysstofrør
På denne hjemmeside kan du se et udvalg. Det er rigtigt at lumen er mindre, men det er min erfaring, at LED rørene giver ligeså meget lys, som Lysstofrørene. 

fase
Husk at få frakoblet kondensatorerne i armaturerne, da I ellers kan få problemer med at sikringerne går, da strømmen stiger helt enormt ved skift til LED. 

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Wezio skrev den 05-11-2020 19:15:00

Husk at få frakoblet kondensatorerne i armaturerne, da I ellers kan få problemer med at sikringerne går, da strømmen stiger helt enormt ved skift til LED. 

Reaktorerne skal normalt heller ikke bruges.

fase
Spolerne kan enten fjernes eller beholdes. Det er ikke så væsentligt, men jeg har flere gange været ude til kunder, hvor automatsikringerne konstant udkoblede efter få minutter, pga. for høj strømstyrke. 

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Du har ret i at det ikke er så væsentlig, men hvis øvelsen går på at spare så meget energi som muligt, skal spolen også frakobles. Ingen af delene, hverken spole eller kondensator er nødvendige ved LED rør. Jeg skal dog tilføje at jeg har udskiftet nogle firkantede lysstofrør med GE LED rør, hvor GE betonede at forkoblingsenheden/spolen skulle bibeholdes. Har du forøvrigt prøvet at regne på impedancen af spole og kondensator, når du skifter til LED rør?

fase
forskellen mellem et LED rør og et almindeligt , er at LED som regel kun lyser ned af.
Efter min erfaring så giver det altid mere lys at skifte til LED
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis