Fundament ved opmuring af carport åbning

Så har jeg igen brug for lidt støtte.

Jeg har en opmuret dobbelt carport i forbindelse med mit ét plans 70er villa. Jeg ønsker at få den lukket af med port, en dør og opmuring på henholdsvis begge sider af åbning og i mellem dør og port. Senere skal gulvet i carport graves ud for at få isoleret og støbt beton gulv, muligvis med gulvvarme rør.. og til slut en varmepumpe. 

Nu skal jeg snart grave ud til fundament og har netop haft besøg af muren.. men jeg kunne ikke rigtig blive klog på ham.
Han ville kun lave fundament de steder hvor der skal opmures og ikke under port og dør?? 

Hvordan skal fundament korrekt opbygges når nu garagen bliver opvarmet?

Min tanke var at grave en 30cm bred rende som fyldes med beton i hele garage åbning og så lecablokke de steder der skal opmures?

Spørgsmål 2
Når jeg skal støbe gulv.. hvordan afslutter jeg gulvet ved portåbning?
Skal betongulv ligge ovenpå fundament eller støde op i mod fundament?

Håber på lidt hjælp og kommer gerne med supplerende oplysninger.
Vh Morten 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Morten
Ja jeg undskylder jeg er ikke den hurtigste til at skrive og hviste ikke helt hvordan jeg skulle forklare det
og synds det var hurtige at tegne. :)

Men noget i den stil synds jeg at det plejer at være lavet. de steder hvor jeg har set det.
håber det giver mening

Hilsen Mads Christensen

Med venlig hilsen
Mads Christensen

Tømrer - Låsesmed
"Det jeg ikke når i dag, skal jeg ikke lave om i morgen"
Tak for at tage tiden Mads. Ja billeder kan forklare rigtig meget!
Så det bekræfter mig i, at beton fundament skal være i hele åbningen og ovenpå kommer leca de steder hvor der skal mures. Betongulv slutter umiddelbart lige under garageport og så støbes en skråning ned mod beton fundament.. så vand ikke trænger ind i garage. Har jeg nogenlunde fattet det?

Lecablok skal de være med isolering i midten? 

Pappacinsen skrev den 04-11-2020 22:01:15

Tak for at tage tiden Mads. Ja billeder kan forklare rigtig meget!
Så det bekræfter mig i, at beton fundament skal være i hele åbningen og ovenpå kommer leca de steder hvor der skal mures. Betongulv slutter umiddelbart lige under garageport og så støbes en skråning ned mod beton fundament.. så vand ikke trænger ind i garage. Har jeg nogenlunde fattet det?

Lecablok skal de være med isolering i midten?

 Det var så lidt.
hvor meget du ville spare rent varme messe med sandwichblokke. tror jeg at det vil være meget begrænset
da den port vil være den store varme tap under alle omstændigheder.

Og hvis man bruger sandwichblokke skal man bruge ende stykker ved porten og dør.
så der ikke er synligt isolering. altså en Leca knat hele vejen rundt. som du kan ligge det sidste lag pus på.

Men der hvor porten skal slutte tæt til.betondækket skal også have fald ud af.
hvis der kommer til at ligge en lille vandput. kan vinden trykke vandet under gumminlisten.
Det gør den hos min Far. men ikke hos min bror. hvor vi støbte skråning. med det i tankerne.

Hilsen Mads Christensen


Med venlig hilsen
Mads Christensen

Tømrer - Låsesmed
"Det jeg ikke når i dag, skal jeg ikke lave om i morgen"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis