Én radiator hyler ved svingninger i rumtemperatur

Vi har for to år siden fået skiftet gasfyr, rør og radiatorer i hele huset. Vi har i stueetagen tre radiatorer, hvor vi nu på 2. oplever at den ene af dem hyler helt afsindig irriterende, lige så snart der er den mindste udsvingning i rumtemperaturen.
det kommer fra termostaten, der er ikke luft på radiatoren, der er ikke nogen cirkulationspumpe (udover hvad der end er i fyret) og det er kun den ene af radiatorerne der har det her problem. 🤔 det stopper lige så snart vi skruer det mindste ned for termostaten.

Hvad kan det skyldes og hvad kan vi gøre for at fixe det?

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ved ikke om snavs i ventilen kan være årsagen. Normalt kommer ventilstøj af for højt pumpetryk - prøv at justere pumpetrykket på cirkulationspumpen ved fyret.


Søren O
Søren O skrev den 04-11-2020 21:58:30

Ved ikke om snavs i ventilen kan være årsagen. Normalt kommer ventilstøj af for højt pumpetryk - prøv at justere pumpetrykket på cirkulationspumpen ved fyret.

 Det er en helt ny ventil og problemer har været der fra start. Hvordan skal jeg tjekke om der er snavs i den?
og der er ikke nogen pumpe udenfor fyret. Jeg ved ikke hvordan jeg skal justere på den der er inde i fyret. Og ville det ikke være alle radiatorerne der larmede hvis det var det generelle tryk? 

Hvis det er en danfoss ventil så er "helt ny" ikke garanti for at den er i orden. Tror det er noget med den enkelte ventil. Når du tager selve føleren af (den hvide) så er der en blank stålring med tal på prøv at sætte den på 7.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Jeg har fuldstændigt samme problem også med én radiator og helt nyt grej. Mit er så direkte fjernvarme, men jeg vil da lige prøve det trick med føleren.

Vi har indtil nu bare gået hen og påvirket føleren lidt og så har vi fået en længere pause for lyden indtil den bestemmer sig for at starte igen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis