Pedersen vpv fræser, olie

Hej alle Har netop anskaffet mig en rimelig din Pedersen vpv fræser. Er der nogle der kan sige mig hvor jeg glæder olie på gear kassen med de 4 håndtag, der er intet olie i niveau glas.
Der samme med den øverste gearkasse, den med 1 håndtag. Den synger en smule, som jeg tror olie bop hjælpe på.

Har fuldt olie på øverste prop på maskinen, men det ligner det forsvinder ned i det glas midt på maskinen.

Og endelig skal der olie på selve spindlen? Der sidder en smøre nippel øverste, til fedt modsat alle de andre olie nipler der ellers er.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu kender jeg ikke sådan en Pedersen fræser, men på mange værktøjsmaskiner, sidder der en oliepumpe der sørger for at div. bliver smurt, her er skueglassene til at tjekke om olien kommer frem, hvilket jo så kræver at maskinen/oliepumpen er startet.

Vi prøver igen, i morgen --
Hej Jens
Du har muligvis ret, glassene der sidder bagpå og det ensomme på siden, er altid fyldt med olie. Og med en aftap lige under.
Det ene glas på gearkassen, bliver fyldt med olie når man starter maskinen, det andet gøre umiddelbart ikke.
Det er også et glas Allerøverst på maskinen kan der også anes olie i
, nogle gange.

Men det var jo rart med lidt fakta 😃
Ved ikke hvor stor en hjælp det er for dig men her er en video med en der skiller en lidt større fræser ad og omkring 4:34 undersøger og skiller han oliepumpen.
https://www.youtube.com/watch?v=jZJqKrs9R1c&ab_channel=MateuszDoniec
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis