Er et fuge(bag)stop vejrsikret?

Hvis man kradser fuger ud omkring døre og vinduer udvendigt, skifter isolation og kommer fugestop i, for så at vente en uge med at lave silikoneafslutning, kan der så i mellemtiden trænge vand ind bagved, og kan dette udgøre et problem?


Hellere leje end at bo på gaden.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Kolding75                                            
det korte svar er ja.

Det slag regn der rammer muren vil kunne trække ind.
Men hvis der er mursten plejer det ikke at have den store betydning da fugten skal skal trække sig ud igen.
Hvis det Eksempelvis er en Zink inddækning løber vandet rigtig godt på

hvis vind og regn rammer rigtig kan der komme meget ind.

Men hvis din bagstop føles som en svamp inden du skal fuge så bør man skifte det. og det våde isolering
hvis man skal have en tæt fuge og væggen er fugtig. så er det en gode ide at blæse den tør med en varmepistol
ellers kan det blive noget HØ der skal laves om.

Ps man fuger normalt Vinduer med en "Polymerfuge" ikke en silikone

Hilsen Mads Christensen


Med venlig hilsen
Mads Christensen

Tømrer - Låsesmed
"Det jeg ikke når i dag, skal jeg ikke lave om i morgen"
Tak for dit svar :-) Det er mursten, og ved mørtlen mellem stenene er der derfor åbne huller ind til isolationen bagved fugestoppet. Pga de kraftige regn- og blæsevejr, der har stået direkte ind på fugerne de sidste dage, er jeg bekymret for, om der vil kunne opstå skimmel inde bagved, hvis der forsegles med polymerfuge?

Hellere leje end at bo på gaden.
Det skal du nu ikke være så bekymrer over.
Men selvfølige så skal du ikke vente et år på at få fuget..
men det vil din Tømrer eller Fugemand som skal fuge også sige..

Men igen hvis isolering sjask våd når det skal fuges så skift det.
da det kan lave skolder på ens lysning indvendig.

Fugten skal nok trække ud igen. en ny langt mursten og mørtel fuge er hælder ikke vandtæt.
i det første lange stykke tid. alt efter hvor hårdt de er brand.
der slår regn vand i gemmen ydermuren. og nogle gamge giver det mange litter vand på den anden siden.
Men er fordelt over et stort område.
Så i kan være ganske rolig.

Hilsen Mads Christensen

Med venlig hilsen
Mads Christensen

Tømrer - Låsesmed
"Det jeg ikke når i dag, skal jeg ikke lave om i morgen"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis