Hushandel Købers rådgiver presset situation .

Jeg vil købe et hus og har skrevet under, men det er under forudsætning af at "købers rådgiver" siger OK til at de mange papirer. Nu er min rådgiver sprunget i målet fordi jeg syns 6000 kr var for dyrt. Hvor finder jeg en anden der kanm læse alt det lort igennem og sige god for at jeg ikke bliver taget i r....  

Jeg tror at mægler og advokaten er personlige venner forresten og at dette er korrupt jeg er ligeglad jeg vil bare have et hus med en OK kontrakt.

PS: Advokater og ejendomsmæglere har jeg svært ved at respektere.

Link: [ADMIN: Fjernet pga. persondata - skriv en besked til Finn Bjerke for at få linket]


Bornholm er et dejligt sted.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
6000 kr for en køber mægler er ikke dyrt for en professionel, erfaren og forsikringsdækket mægler selvom det kan ses som en dyr timeløn.
Det er naturligvis vigtigt at du har tillid til din køberrådgiver og derfor er det helt rigtigt at din køber rådgiver trækker sig når du udtrykker mistillid til ham herunder hans salær.

Du skriver samtidig at du mener at mægler og advokat er venner du derfor ikke har tillid til dem.
I et lille samfund som Bornholm vil det være svært at finde nogle mægler/advokater der ikke har sammenarbejdet mange gange før. Hvis du derfor vil være sikker på at finde en rådgiver der ikke har tidligere relationer med sælgers mægler må rådet være at finde en købermægler fra et andet geografisk område fx Sjælland.

Tro ikke at du får en seriøs og forsikringsdækket købermægler billigere end det tilbud du allerede har fået. Du må gøre op med dig selv om du vil betale udgiften til mæglere eller du vil læse igennem selv og tage risikoen for at du overser noget vigtigt/der er mirforståelser i kontrakten.
Om 5 år vil du vide om pengene til køberrådgiver er de bedste du har givet ud eller om pengene er spilte - Lidt ligesom udgiften til en brandforsikring.

Ja - som timepris er det dyrt - men betragt det som en forsikring. Jeg syntes også personligt det kan føles som tyveri. Oftest ved både din advokat og ejendomsmægleren præcist hvad der er , og ikke er omkring servitutter, fremleje overtagelse, ansvarsfremskrivelse etc. Men som sagt, du betaler for at være sikker og ha en advokat at komme efter. Og eftersom du har skrevet under har du jo kun seks dage - tror det bliver svært at få en ny advokat ind over billigere. 

Mvh Troels
En køberrådgiver hjælper jo også med det der IKKE står i papirerne, som du måske ikke lige tænker over at undersøge. Men jeg skal ikke kunne sige om det er 6.000 kr. værd. De par gange jeg har handlet, har køberrådgiver ikke bidraget med noget væsentligt.

I øvrigt: Jeg må nok hellere fjerne linket til købsaftalen i dit indlæg. Der står personlige oplysninger om sælger, hvilket ikke er så smart at have liggende her på LDS. Selvom der bare er tale om et link, må vi hellere være på den sikre side. Hvis der er nogen der vil læse aftalen, så skriv en privat besked til Finn Bjerke og få linket på den måde.

Mvh. AllanE
De 6000 er det til en rådgiver eller er det advokatpakken hvor de klarer tinglysning, skøde osv.?
Hvis det er for pakken så er det en meget fin pris, du kan nok finde et par online firmaer som kan gøre det billigere, men det bestemmer du jo selv.
Hvis det er en rådgiver som skal have 6000kr ene og alene for at læse tilstandsrapport samt el rapport igennem vil jeg sige du skal overveje om du skal renovere eller lave om, for så er det da penge ud af vinduet, og hvis du skal total renovere skal du nok heller ikke tænke på ejerskifte forsikring da du jo alligevel ender med at lave alle fejlene om..
Så hvad har du, en rådgiver til at kigge på tilstandsrapport eller en advokat til at udfylde det hele? 
Jeg blev så snydt ... ny tråd..

Mæglere og advokater har jeg intet til overs for. 

Bornholm er et dejligt sted.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis