Energitilskud?

Kan jeg få energitilskud, hvis jeg etablerer værelser i min uudnyttet (og ikke uisoleret) 1. sal?

https://energihjem.dk/tilskud/

Jeg har plan om nye spær, nyt tag, kviste og vinduer mm.
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal søge energi tilskud pga. din udskiftning af taget med nye isolerings krav, og få godkendt tilskuddet før du påbegynder projektet, ellers får du ikke en rød øre.

 

Stigmand skrev den 04-11-2020 15:58:49

Kan jeg få energitilskud, hvis jeg etablerer værelser i min uudnyttet (og ikke uisoleret) 1. sal?

https://energihjem.dk/tilskud/

Jeg har plan om nye spær, nyt tag, kviste og vinduer mm.

 Nej, jeg tror ikke du kan få tilskud. At lave en uudnyttet førstesal svarer til at lave en tilbygning. Puljen er til eksisterende m2 der skal optimeres. Ikke til nye.

Børgealle skrev den 04-11-2020 18:15:20

 Nej, jeg tror ikke du kan få tilskud. At lave en uudnyttet førstesal svarer til at lave en tilbygning. Puljen er til eksisterende m2 der skal optimeres. Ikke til nye.

 Det er ikke det at førstesalen skal udnyttes han skal søge tilskud til, der giver jeg dig ret Børgealle, men hvis han søger tilskud til forbedring af isoleringen på taget, før han starter opgaven, så kan trådstarter højst sandsynligt få energi tilskud + håndværker tilskud til opgaven.


 

Steensen skrev den 05-11-2020 18:33:03

 Det er ikke det at førstesalen skal udnyttes han skal søge tilskud til, der giver jeg dig ret Børgealle, men hvis han søger tilskud til forbedring af isoleringen på taget, før han starter opgaven, så kan trådstarter højst sandsynligt få energi tilskud + håndværker tilskud til opgaven.

Hvis han skal søge tilskud til isolering af den nuværende loft, så er det det nuværende loft der skal isoleres. Ikke spær længere oppe, hvor de ville skulle isoleres hvis der kom 1. sal.
Planen er at der skal gives tilskud til at energiforbedre gamle boliger - ikke nye tiltag som man alligevel skulle have udført, som at udnytte en førstesal er. Lige såvel gives der ikke tilskud til tilbygning mv., selvom en tilbygning er en energiforbedring af den gamle bygning, hvor tilbygningen er placeret.
Uden at fornærme nogen: Her prøves der bare at spinde lidt penge på ordningen. Penge som trådstarter i forvejen havde planlagt at skulle bruge i et større projekt.

 

TROR godt du kan søge tilskud til isoleringsdelen af projektet. Du kan ikke få både tilskud og håndværker fradrag, det er enten eller.

Bare kald mig BBB 
Annonce
Da et uudnyttet 1. Sal ikke er godkendt til beboelse, kan der ikke godkendes et tilskud. Etablering af bolig på 1. Sal ses som en tilbygning udvidelse af boligens kvadratmeter og der skal herfor søges om byggetilladelse.

Herudover skal hele projektet udføres af en entreprenør for at kunne få et tilskud.

Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
Tak for svar. Hvad med en 30 år gammelt fjernvarmeunit, er der energitilskud til sådan noget? (tænker der ikke er)
Stigmand skrev den 15-11-2020 19:45:29

Tak for svar. Hvad med en 30 år gammelt fjernvarmeunit, er der energitilskud til sådan noget? (tænker der ikke er)

 Udskiftning af fjvunit går ikke under det nye tilskud, men du kan få alm. håndværkerfradrag


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis