Afmontere helstøbt håndvask fra underskab

Hej Forum

Jeg vil gerne udskifte en helstøbt håndvask (ca. 80 x 40 cm) ovenpå et underskab på vores toilet.

Der er fine vejledninger på nettet om at montere en håndvask på et underskab, men jeg kan ikke finde nogen vejledninger i, hvordan man får afmonteret den vask, der allerede sidder ovenpå på underskabet.

Kan nogen mon hjælpe med et tip eller to til, hvordan jeg gør det uden at ødelægge underskabet?

På forhånd tak.

Mvh Torben
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Torben

Nu siger du jo en helstøbt håndvask.
så ville jeg gå ud fra at den er Limet fast med en fugemasse af en afart.
og alt efter hvor godt den er limet kan det bestemt være vanskeligt af få den af ud den rigtige værktøj.

Nu kan jeg ikke huske hvad de heder. Men en forvokset Ostehøvl med en streng er gode til at skære fugemasse over.
hvis ikke du har en eller selv kan lave en.
Du kan prøve med alminlig ståltråd på to pinde men er ikke sikker på at den kan holde.
Den jeg har er lavet et ud af en gamle klaverstreng..

Så ville jeg prøve med en spartle og banke den ind mellem Vask og korpus.
og ligeså stille få lavet et mellem rum. som du kan banke en lille kile i.
hvis du er heldig så slipper fuge massen. skal det til at skære den under vasken.

Hilsen Mads Christensen

Med venlig hilsen
Mads Christensen

Tømrer - Låsesmed
"Det jeg ikke når i dag, skal jeg ikke lave om i morgen"
Et langt stykke tandtråd gør tricket

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Tak for svarene.

Det lyder lidt som om, der er høj risiko for at ødelægge skabet under vasken.

Men tak for tips. Jeg må lige overveje, om jeg skal tage chancen og prøve at få den af.
Hvis du kan få en lille sprække så kan en almindelig fuksvans også være til hjælp Og limen løsner sig ved opvarmning, men det er ikke så let da den store stenmasse i vasken sluger al varmen

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tak for tippet. Nu er der i hvert fald nogle muligheder at gå videre med. Så må jeg se, om jeg kan få den af.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også