Er der banker uden negativ rente

Er der nogen banker tilbage som er gebyr fri og uden negativ renter.

pt er grænsen max 250.000,- over koster det 0.60%

har danske bank og betaler 0,- i gebyrer generelt men nu ændrer det til 0.60 pr 1januar
Er der nogen banker tilbage som er gebyr fri og... Vis hele indlægget
205 svar
 Følg tråden
Der er 40 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Man kan vel tage en uddannelse som forstmand, skovfoged eller lignende. Det er pærelet.   Der kan forekomme ironi. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

 Handel med blandings skov hvordan foregår det hvor købes det og det kræver vel en del viden inden for området og veligeholdelse af skoven

 Det er vel ikke meget anderledes end som at købe lidt jord af nabo-bonden tænker jeg. Og hvordan man forvalter ens skov bestemmer man vel nogenlunde selv. Ps. Jeg ved godt der er noget som hedder fredskov - hvor der skal genplantes hvis der fældes.   

AllanE skrev den 05-01-2021 19:21:41

jetdirect: Er det rigtigt, at Santander ikke har negativ rente uanset beløb? Der står ikke noget om negative renter på deres hjemmeside. Og er det nemt at overføre til og fra opsparingskontoen?

 Nu har Santander bank og Norwegian ganske vist lukket for nye kunder, jeg nåede og oprette,  men når nu pengene står i norge skal man lige huske og fylde en blanket fra skat ud der hedder : Erklæring K personer så de ved man har konto i udlandet.

Her efter nytår er grænserne og renterne faldet en del, så lige nu er der faktisk kun 6 banker, som ikke har negative renter, og 3 af dem er lukket for oprettelse:

Banker uden negativ rente:
  • Santander Consumer Bank (lukket for oprettelse)
  • Basis Bank (lukket for oprettelse)
  • Bank Norwegian (lukket for oprettelse)
  • Stadil Sparekasse
  • Frørup Andelskasse
  • Facit Bank (60 måneders binding)
Kilde: Bankly

Men har du virkelig brug for at have over 250.000 kr. stående i kontanter? Jeg ville investere den bunke penge, som overstiger grænsen, hvis jeg var dig.
Annonce
250.000 kr. hvilke banker har fortsat den øvre grænse? Fordi flere bla. min egen bank har nu sat grænsen til 100.000 kr.
250.000 er grænsen i danske bank for negativ rente, her skal man dog betale enten 60,- kvartal eller 90,-kvartal  alt efter hvor mange gebyr man vil have i banken, ved 90,- er alt gratis.

men 90,- kvartal (360 året) er også noget billigere end det der skulle betales i negativ rente om året og så har man eksklusiv plus fordelene i banken. https://www.danskebank.dk/da-dk/Privat/Konti/Pages/kundeprogram.aspx?danskebeta=true#zone03_2

Jeg har en konto i Nykredit her er grænsen 250000kr, og jeg har ikke min nemkonto i denne bank.
Min kone har også en konto i Nykredit, også uden af have nemkonto der.

Vi prøver igen, i morgen --
Så har Danske Bank sat grænsen ned til 100.000,-  pr 1 juli i år 
Kan et ægtepar mon have fælles nemkonto så den ene part i det mindste undgår de månedelige nemkonto gebyr på 50 kr.? Ps. I øvrigt fatter jeg ikke at det skal koste gebyr at have den lovpligtige nemkonto.  
Der er yderligere 155 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis