Witt emhætte larmer!

Hej alle I kloge mennesker.  

Vores nye og lydløse (i butikken) emhætte fra Witt, larmer utroligt meget. Vi har haft den i et halvt år, men det er først nu hvor jeg har haft tid til at se nærmere på det.

Udtaget på emhætten er Ø15 cm. og udtaget (fra den gamle emhætte) er kun omkring Ø10 cm. Det gør både at luften "larmer" samt emhætten øger effekten/larmen når jeg forbinder de to rør sammen. De ting vidste jeg godt ville være med til at øge larmen.

Nu har jeg så tænkt mig at få lavet et hul i vægen/facaden så jeg kan sætte et Ø15cm plastrør igennem, så der ikke er 5cm forskel på de to rør og dermed mindste støjen.

Da jeg desværre købte en emhætte med intern motor, er der desværre ikke mulighed for at sætte motoren et andet sted. (Og det kan heller ikke tilkøbes)

Er der nogen herinde der mener at jeg skal gøre det anderledes, inden jeg laver et stort hul i facaden?  

Med venlig hilsen Martin.
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Et meget god ide at få et ø 150 mm udganghuls det gør jo at dit udgangshul bliver mere end fordoblet når man ser på arealet af henholdsvis et ø 100 og et ø 150 hul. Du skal blot være forberedt på at din emhætte nu kommer til at suge en del mere end den gjorde før og ja det kommer helt sikker og så til at larme mindre da den nu kan komme af med luften. Rent win win.... så sæt igang.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis