Hul i en cellotex (pap) væg

Jeg knokler med at lave hul i en dobbelt papvæg. Hvad kan bore med et 10 mm gennembrydnings mur, men det flosser noget op. I sin tid blev væggen bygget op på et skelet af træ. Det er svært at måle op, men jeg jeg har boret og har banket en ridsespids i gennem fra begge sider uden at kunne se lys i gennem. Hullet skulle ha’ været 5-6 mm til en 220 v ledning. Jeg har ikke ikke nogle metalbor der er 15-20 cm langt.
Jeg føler mig dum.

​Peter


Vh.

Peter

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Et bor på 40 cm. koster ikke alverden, prøv at tjekke ved Harald, Jem og Fix osv.
De ligger tit i sæt med forskellige størrelser.
Er der isolering i hulrummet?

Nu bruger du vel installationskabel. Lampeledning er forbudt (og farligt).


Træd ikke på mine ledninger :o)
Jeg vil kigge i de forskellige byggemarkeder i omegnen - det er vel ikke murbor du mener? Jeg bruger treleders installationskabel og der er ikke isolationsmateriale i mellemrummet. Det er en slags entre som en advokat fik bygget i 50'erne i sit kontor.


Vh.

Peter

Murbor giver grimme huller i alt andet end mur.
Så vidt jeg kan se er det typisk træbor man kan få i lang udgave.
Start med et langt træbor i en lille diameter. Når man er kommet igennem, kan man bore fra begge sider, med et kortere bor med større diameter. Her kan man ofte bruge et metalbor, da det kan centrere i det hul som er boret i forvejen. 

Træd ikke på mine ledninger :o)
Jeg har set at Harald har et 40 cm 8 mm træbor og det vil være noget nær ideelt.

Tak for tippet.

Vh.

Peter

Jeg tror at jeg klarer mig med det ene bor. Det er første og eneste hul jeg skal lave af den slags.

Tak for tippet.

Vh.

Peter

S. Fabrin skrev den 03-11-2020 20:05:39

Der fås da forlængere, som holder træboret fast med en pinolskrue, så kan der sættes forskellige bor i.
bor forlænger

 Så vidt jeg kan se, kan man kun bruge den slags forlængere til spadebor. 👷🏻‍♂😁


Træd ikke på mine ledninger :o)

 Så vidt jeg kan se, kan man kun bruge den slags forlængere til spadebor. 👷🏻‍♂😁

Nej det er ikke rigtigt, Alle bor med sekskantet skaft kan umiddelbart bruges. Jeg har dog også brugt almindelige træbor i forlængeren.

fase
S. Fabrin skrev den 03-11-2020 23:02:49

 Så vidt jeg kan se, kan man kun bruge den slags forlængere til spadebor. 👷🏻‍♂😁

Nej det er ikke rigtigt, Alle bor med sekskantet skaft kan umiddelbart bruges. Jeg har dog også brugt almindelige træbor i forlængeren.

 Korrekt, men selve boret skal vel have større diameter end forlængerens tykkeste del?


Træd ikke på mine ledninger :o)

 Korrekt, men selve boret skal vel have større diameter end forlængerens tykkeste del?

Ja, det vil absolut være en fordel, at boret er lig med eller større end den tykkeste del.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis