Fugtige gulvbrædder, hvad gør jeg?

Hej. Jeg købte for over et år siden et sommerhus med en fugtskade i gulvet. Vi ligger på en skrå grund og havde derfor mistanke om at det skyldes at vandet stod op af soklen og derved trak ind under huset. Vi har derfor fået etableret et dræn ude langs soklen og på bakken som løber ned til grunden, som vi mente ville afhjælpe problemet. Det har det ikke gjort.

Vi ved at det ikke skyldes et vandrør, da vandet i en længere periode har været lukket i hele huset, hvor der stadig var fugtige gulvbrædder. Vi er nu på bar bund. Det er noget af et projekt at skulle hive gulvbrædderne op midt i huset for at se hvad problemet er. Jeg ville derfor høre om i havde en idé til hvordan dette kan ske, samt om der er andre ting vi kan undersøge inden vi brækker gulvet op? Bedste hilsner fra en "wannabe-handyman" :-)

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
I kan muligvis få en inspektion via krybe kælderen/udluftningen under bygningen?

Det ser ret lokalt ud, så det kunne være et kloak problem. Jorden kan jo være fuldstændig sumpet nedenunder så det kan tage laaang tid inden det tørrer op og især hvis der tagvand på vil der altid være vådt hvis kloakken er utæt

Bare kald mig BBB 
Hej dellaroza  
man kan komme med mange gæt på hvad det kan være.
Men fugten kommer jo nede fra. ja det ville jo være nummer 1 hvis der er en krybekælder. eller at i kan komme ind under huset. tvivle på at der er det eller at i kan komme under

Men nu er i jo heldig med at der står et køkken lige ved siden af skaden.

Jeg vil råde jer til at tage det sidste køkken element ud. og skære hul.
Så er jeg næsten sikker på at i kan se hvad problemet er. og nok også lave det den vej i gemmen

det kan jo være en simpel ting som et stygge mure pap der mangles under et af gulvstrøerne

Som ikke ander synds jeg at i skulle gøre det og tage et par billeder den vej ned så tror jeg det bliver letter for folk her på LDS at hjælpe jer

Hilsen Mads Christensen

Med venlig hilsen
Mads Christensen

Tømrer - Låsesmed
"Det jeg ikke når i dag, skal jeg ikke lave om i morgen"
Tusind tak for jeres gode råd. Adgang via krybekælder/udluftning lyder som en god idé, vil jeg prøve at se om kan lade sig gøre. Ellers ja, kloak problem kunne nok være det der er galt. Tror vi må prøve at skærer op som Mads siger - der er nok ingen vej uden om (desværre).
Ved du hvordan der er lukket for vandet - Hvis ikke vandtank  og rør er tømt og der er hul i et vandrør kan det jo stå og sive længe. Tjek om der er utæthed i evt. opvaskemaskine.

Håber du giver en tilbagemelding når mysteriet er løst

Mvh Troels
Evt. kunne du starte med at bore hul til et endoskop og se hvor meget du kan se med det, inden du skærer hul (under køkkenskabet). Endoskoper er kommet langt ned i pris så du skal ikke længere betale en formue det.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis