Opvaskemaskine lækker fra bunden, men kan ikke tage den ud

Hej

Jeg har købt mig en brugt bordopvaskemaskine i den tro at jeg kunne tilslutte den selv og få en billig løsning, men det er blevet et mareridt. Den står nede i et skab, da jeg ikke kunne få lov til at bore huller i bordpladen, men måtte godt bore mellem skabene så den kunne blive tilsluttet. En VVS'er har sat den til under vasken, og en elektriker har sat den til ved at klippe stikket af og koblet den direkte til den box der er under vasken. Ingen problemer de første tre vaske men efter den 4. er der en pøl på gulvet (drypbakken har heldigvis gjort sit arbejde).

Problemet er nu at jeg kan jo ikke hive den ud af skabet, da den sidder fast med tilslutningerne. Vand kan jeg vel nok afkoble, men strømstikket er jo permanent sat til. Jeg kan hive den lidt ud, og så vidt jeg kan se kommer der intet ud af vandtilkoblingerne. Ved at tilte maskinen kan jeg ane en plade i midten af bunden, hvor der så langsomt drypper vand fra.

Nogle ideer?? Jeg overvejer seriøst at sætte maskinen op på fire konservesdåser og så sætte en skål under der hvor det drypper. Eneste rigtige løsning jeg kan se er at skrotte det hele og betale ca. 2300 kr. for en ny maskine, med installation og afinstallation af den gamle.
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du ikke har løst dit problem endnu så kan og må afmontere den nede u den dåse hbor den er tilsluttet du skal blot slå sikringerne fra først. Og så notere hvordan de sad. Og så næste gang DET KAN IKKE BETALE SIG AT KÆBE BRUGTE HVIDEVARER. Som du selv siger en ny kan fås til 2300 og så er der garanti på. hvidevarer i dag holder efterhånden sjældent mere end Max 5 år uden der opstår fejl og problemer... 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis