Grohe Atrio køkkenarmatur drypper

Hej med jer.Jeg har netop installeret et Grohe Atrio Ypsilon (classic 21 019) køkkenarmatur. Jeg fik det af mine forældre, da de har fået nyt køkken. Armaturet har derfor ligget ude i et skur i en periode.

Mit problem er at det drypper fra armaturet ved håndtagene, primært i den “kolde side”. Når jeg tænder for vandet drypper det endnu mere. Jeg tænker det er en pakning el.l. der skal skiftes, og jeg tænker det er mørnet efter op

MEN je​g kan simpelthen ikke lure hvordan jeg får håndtagene af så jeg kan tilse og fixe problemet? Har nogen af jer bu

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at se her Reservedele På side 2 der er en exploderet tegning og det ser ud som om grebet simpelthen skal trækkes af. Men døm selv.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
der sidder en pinolskrue i enden af håndgrebet - den ses på tegningen !

"AUTOELEKTRIKEREN"
Tak for jeres svar. Jeg har kigget på tegningen, og det ser ganske rigtigt ud som om man blot kan hive grebene af. Men de sidder pææænt godt fast så. Er bange for at ødelægge noget ved at hive og flå i grebene.

Ved I om det er det normalt at man blot skal hive godt til for at få grebene af? Jeg kan ikke se en pinolskrue, men det ser ud til at der sidder en lille skrue som er tilgængelig, når man lykkes med at få grebet af.
Jeg får det osse til at skruen først er tilgængelig når håndtaget er af. Medmindre der er en lille plade for enden af håndtaget som ikke ses på tegningen. Hvis det er af metal, så gi det noget wd-40 hvor det drejer lad sidde lidt læg et stykke træ imellem og slå forsigtigt med en hammer bagfra.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Det lykkedes sgu. Grebene skulle blot trækkes af (med lidt vilje), og derefter var der adgang til den lille skrue, og bag den en spindel som så godt medtaget ud. Købte to nye og monterede dem, hvilket afhjalp problemet :)

Tak for jeres hjælp. Hermed lidt billeder, til hvis en anden ender i samme situation :)

Rigtig fint med tilbagemelding!

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis