Støbning af nyt gulv

Har lige købt et hus fra 79 og vi vil gerne starte med at få lavet gulvvarme i bryggers/køkken/alrum/stue, det er sammelagt 70m2.

Jeg tror efterhånden jeg har rimelig styr på optagning af det gamle som består af 4cm slidlag, 8cm beton, 30mm isoleringsbatts og 150mm lecanødder. Jeg regner med at leje en stor (27-30kg)elhammer til betonen.
Første spørgsmål lyder på om i har nogle fif til at fjerne de ca 10m3 lecanødder?

Og så lige et spørgsmål om opbygningen af det nye ser nogenlunde fornuftig ud?

5cm afretningssand
350mm S60 sundolitt + 30mm kantisolering
Riotnet/gulvvarme
Murerpap PF2000 som radonsikring
115mm beton (højst sandsynligt fra betonbil)
ca 5mm selvnivellerende
dampspærre
undergulv
gulv

Hvis i har nogle tips/tricks hører jeg dem meget gerne! :) 
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Spændende projekt🙂
Hvorfor 350mm isolering? Plejer det ikke at være 300 eller 400?

Ikke rigtig nogle tips, jeg har kun erfaring med at fjerne søsten, det var i murerspande.. Jeg kunne godt have brugt et transportbånd . Måske det kunne lette det, for dig?

Har du overvejet et let terrændæk i stedet?


 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Lyder fint. Men læg murpappen ned før rionetten. Går ud fra det kun er langs kanter du lægger pappen, som så går op bag kantisoleringen..?
.
10 m3 leca nødder. Puha... Container og transport som foreslået. Alternativt et kloakfirma med en stor tørsuger - kan måske blive nogenlunde rentabelt i tid kontra andre løsninger, hvis du kan sælge dem videre og få dem der suger dem op, til bare at skulle blæse dem af et andet sted :)

 

lyhne1 skrev den 02-11-2020 19:32:57

Spændende projekt🙂
Hvorfor 350mm isolering? Plejer det ikke at være 300 eller 400?

Ikke rigtig nogle tips, jeg har kun erfaring med at fjerne søsten, det var i murerspande.. Jeg kunne godt have brugt et transportbånd . Måske det kunne lette det, for dig?

Har du overvejet et let terrændæk i stedet?

Lyhne, Sundolitt foreslår 350mm når det også skal bruges som kapillarbrydende, det er egentlig kun derfor, og så har jeg fundet deres 175mm til en fornuftig pris 😊

Transportbånd er skrevet bag øret, tak 😊
Let terrændæk havde jeg faktisk ikke tænkt som en løsning, det skal jeg lige have kigget nærmere på! 😊

Gravko skrev den 02-11-2020 20:09:54

Lyder fint. Men læg murpappen ned før rionetten. Går ud fra det kun er langs kanter du lægger pappen, som så går op bag kantisoleringen..?
.
10 m3 leca nødder. Puha... Container og transport som foreslået. Alternativt et kloakfirma med en stor tørsuger - kan måske blive nogenlunde rentabelt i tid kontra andre løsninger, hvis du kan sælge dem videre og få dem der suger dem op, til bare at skulle blæse dem af et andet sted :)

 Godt tip med før Rionet, det er kun langs kanterne det var tænkt, men kan da godt være det ender med fuld hvis jeg går med let terrændæk 😊

Værd at undersøge med tørsuger, 10m3 leca nødder virker også lidt uoverskueligt ;)  
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis