Støbe gulv og slidlag i badeværelse

Hej, gulvet i brusekabinen skal støbes og have et slidlag med fald ned til et 80 cm. linjeafløb. (Kobles til det røde rør på billedet) Oven på gulvet skal der lægges el-varme og derefter flisemørtel med terazzo-fliser.
Jeg har købt støbecement og beto-binder, der skulle forstærke cementen til gulvet i brusekabinen.

Har i et forslag til arbejdsprocessen her?
Resten af gulvet tænker jeg skal selvnivellerende gulvspartel?

På forhånd tak!


Venlig hilsen



Mads
Hej, gulvet i brusekabinen skal støbes og have et... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Tak for svar. Jeg prøver om der er plads til nedkant i stedet for opkant der adskiller brusekabine fra resten af rummet.
Er det korrekt at jeg laver fald hen til libjeafløbets plastkrage og herefter bruger klæb og fliser op ad riistens ramme/kant? Jeg har det sådan nogle forhøjningstrips med, som man påsættes risten, hvis jeg skal justere i højden af ristrammen. 

Venlig hilsen



Mads
Jeg har ingen erfaring selv, men da vi fik lagt elmåtte + fliser, der pointerede mureren at el måtten skal lægges i noget spartel/flydespartel først, og ikke direkte i fliseklæb som nogle af producenterne ellers siger man bare kan gøre.. årsagen var at det skulle være noget værre bøvl at rode med i fliseklæben var hans erfaring ( han ville aldrig gøre det igen ihvertfald :)) .. men du skriver jo også selv at du vil lægge den i flydespartel, så det vil jeg bare bekræfte dig i lyder som en god ide..
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Er det korrekt at jeg laver fald hen til libjeafløbets plastkrage og herefter bruger klæb og fliser op ad riistens ramme/kant?
Det er korrekt... Og får vådrumssikret efter du har støbt, inden der lægges fliser :)

 


 

Tak for gode input!
Er det en god ide at grunde gulvet på billedet, før der hældes flydende nivelerings-spartelmasse på?

Desuden, er det en mulighed og lovligt, at have en "flydende" overgang mellem gulvet i brusekabine og resten af gulvet? - Man skal vel sørge for at hele gulvet så er med fald med afløbet.


Venlig hilsen



Mads
Der skal en primer på, der er ingen god grund til ikke at gøre det. Det tager ingen tid og risikoen for et gulv der bliver skruk, er ikke besparelsen værd :)
Du må godt have en niche der går ud i ét med resten af gulvet, bare du sikrer korrekt fald på hele gulvet.

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Ja, Devi (danfoss) måtterne er rigtigt fine og nemme at lægge... du skal være meget opmærksom på at din måtte skal være mindre end dit rum.. du kan nemlig ikke forkorte den.!. Det er noget nemmere at have en måtte som er 1m2 for lille end for stor... tag også højde for evt. skabe o lign som den ikke behøver varme under... men ellers så er devi samt deres udvalg af termostater til styring både lokalt og via wifi meget fint og jeg er glad for det..
Jeg har købt en SKALFLEX GULVSPARTEL FIN til gulvet, men ville det have været bedre med en  SKALFLEX GULVSPARTEL FIBER i mit tilfælde til badeværelset?

Venlig hilsen



Mads
Den er fin uden fiber. når underlaget er beton. Havde du skulle spartle oven på spånplader eller lignende der arbejder (... mere end beton), så skulle det have været en fiberforstærket.

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også