Plader på skråvægge på loft

Kære panel

Jeg har et mindre loft med begrænset loftshøjde, da jeg har en delvist udnyttet tagetage.
For 10 år siden lavede jeg efterisolering mv. hvor jeg bandt rockwool op mod diffusionsåbent undertag med snore.

I mellemtiden er jeg ved at blive skør over at kravle rundt deroppe efter julepynt og ting og sager, der venter på at komme på genbrugspladsen, mens det drysser i mit hoved med rockwool.

Jeg har derfor besluttet at sømme nogle plader på indersiden af spærene, så der kan gøres lidt rent og loftsrummet bliver lidt mere brugbart.

Jeg havde tænkt 3 mm masonit, men hvad siger panelet?
Bliver det noget rod med plader uden dampspærre (der er dampspærre i de skunkvægge jeg har renoveret, men ikke der hvor jeg kun har efterisoleret udefra men ikke renovering indefra og ingen dampspærre i det gamle dæk mellem 1. sal og loft) og er der evt. bedre bud end masonit. Der er ingen forfængelig forbundet med løsningen, kun funktionalitet.

Mvh
Nicolai
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Nicolai                            

jeg tror jeg ville hæfte en fiberdug op i stedet for en masonit. da det er 100%diffusionsåbent.
og så vil jeg ligge den oppefra og ned så det ikke en drysse ned mellem samlingerne.

For jeg er bange for at en masonit vil kræve ventilationsspalte. for den er diffusionstæt.
Hvis du sømmer sådan en op.

Hvis du på et sener tidspung vil gøre mere ved loftrummet kan du lade dugen side.

Hilsen Mads Christensen

Med venlig hilsen
Mads Christensen

Tømrer - Låsesmed
"Det jeg ikke når i dag, skal jeg ikke lave om i morgen"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis