Hejsa
Jeg er for nylig flyttet i hus og da der ikke er termostater på gulvvarmen har jeg problemer med at holde en behagelig og konstant temperatur. Jeg vil derfor installere gulvvarmestyrring. Jeg har tænkt mig at installere Wavin AHC 9000 med trådløse rumfølere. I mit hus er der en varmtvandsbeholder siddende tæt ved den ene gulvvarmeshunt (billede 1) og da der er bygget til, er der endnu en gulvvarmeshunt (billede 2). Jeg har et par spørgsmål jeg håber nogle kan hjælpe med:
1. På billede 1 er der en sølvfarvet shunt uden fabrikat mærke. Jeg tænker jeg skal kende mærket for at kunne købe den korrekte adaptorring til wavin telestat'en(?). Billede 3 viser logoet der ses på toppen af de øverste ventiler. Er der nogen der kan spotte hvad det er for et mærke?
2. Pumpen på billede 1 - kan den bruges sammen med Wavin systemet? Vil den kunne tilsluttes styrringen? Den bruger 60W på højeste trin - bør jeg udskifte den?
3. Pumpen på billede 2 - kan den bruges med Wavin systemet? Den virker umiddelbart nyerere og bruger da også kun 45W på max. Bør den udskiftes?
4. Min tanke er at købe 2x Wavin AHC 9000 for at kunne styre begge pumper. Vil det være favorabelt kun at have 1 styreenhed hvor man så ville forbinde telestaterne fra den anden shunt via meget lange kabler?
Billede 1:
Billede 2:
Billede 3: