Lav stabil platform til vaskemaskine med flydebeton

Hej! Jeg skal have flyttet en vaskemaskine ud på vores badeværelse, der er lagt med små klinker. Gulvet hælder en del i det hjørne hvor maskinen skal stå og det skal derfor planes så maskinen kan stå stabilt. VVS'eren siger det er smartest at mure en kvadrat på 65*65 cm og har talt med en murer, der vil gøre det med flydebeton. Jeg overvejer selv at gøre det, men har ingen erfaring med beton. Er det et projekt man selv kan udføre eller skal der en murer til opgaven? 
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Normalt justerer man bare fødderne under maskinen, eventuelt med en ekstra gummisko under.

Hej Gravko. Gulvet hælder desværre for meget til at fødderne kan justeres nok 😓
Du kan forlænge det ene eller 2 ben på din vaskemaskone med en "forlængermøtrik" og et lille stykke gevindstang - husk at montere kontramøtrikker. Hvis gummifødderne blot er presset ind over et sekskantet boltehoved, så kan du sikkert nøjes med at købe nogle lidt længere bolte.

Søren O
Eller bare købe længere stilleskruer og sætte i vaskemaskinen eller et par kraftige gummifødder under de af punkterne der kræver det. Det er i hvert fald umiddelbart at gå over åen efter vand, med mindre det virkelig er mange centimeter det drejer sig om.

Jeg har lavet sådan en firkant du skriver om. Hævet maskinen 15 cm, dejligt, så skal man ikke bukke sig så meget. En fikseret ramme af forskallingsbrædder, mal brædder med lidt madolie mod beton siden, og så noget beton ned i. Rør det op i spande med en spand ske. Det er ikke så svært. Køb tør-beton i poser til formålet. Sådan en vaskemaskine kan godt ruske en del, så lad firkanten stå i mere end 7 dage inden du vasker første gang.  

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
Arbejder på parogpsykoterapi.dk ​

1. Tak for svar alle. Jeg vil lige undersøge om jeg kan forlænge fødderne og ellers kaster jeg mig ud i en betonfirkant 👍😊
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis