Vanddtæt MDF

Jeg har et lille projekt, hvor jeg skal have gjort en lille plade MDF vandtæt på kant og begge sider. Kort sagt: Pakkes ind! Selvfølgelig kan jeg jeg gå i gang med polyester og glasfiber, når jeg har fået monteret de ting, jeg skal bruge på pladen, men det er dels dyrt, dels lidt overkill efter min smag. Er der andre muligheder? Eller skal jeg skrotte ideen, og gå med vandfast krydsfiner? Kan ellers godt lide overfladen på MDF, så det var den jeg i første omgang gik med....
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Så skal det nok være noget vandfast lak, såsom skibslak.
Men skal pladen sidde udendørs, eller hvordan ?

Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 01-11-2020 10:08:52

Så skal det nok være noget vandfast lak, såsom skibslak.
Men skal pladen sidde udendørs, eller hvordan ?

 Til dels...

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Du kommer til at bruge flere penge på at tætne den plade end merprisen for den rigtige vandfaste plade.
Efter min mening er det at gå over åen efter vand.

Men selvfølgelig kan du tætne en mdf plade.... epoxy, silikone eller skibslak i mange lag kunne gøre det. Men er der bare den mindste mikroskopiske hul vil fugt trænge ind, og så vil mdf pladen svulme op og "ryste" behandlingen af sig 

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
PinkHenrik skrev den 01-11-2020 12:49:04

Du kommer til at bruge flere penge på at tætne den plade end merprisen for den rigtige vandfaste plade.
Efter min mening er det at gå over åen efter vand.

Men selvfølgelig kan du tætne en mdf plade.... epoxy, silikone eller skibslak i mange lag kunne gøre det. Men er der bare den mindste mikroskopiske hul vil fugt trænge ind, og så vil mdf pladen svulme op og "ryste" behandlingen af sig 

 Godt så: Den MDF vil så blive brugt til at lave en skabelon til noget vandfast krydsfiner.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også