Nyt gulv, hvilke muligheder?

Hej

Jeg går og overvejer mulighederne for at renovere vores bryggers, og er i tvivl om mulighederne..
Der er pt. Et gulvafløb, og en faldstamme, og et par varmerør, der går ned i gulvet. I rummet er der fryser og vaskemaskine og gasfyr(skiftes til fjernvarme)

Jeg har tidligere lavet et let terrændæk, og synes egentlig godt om den konstruktion.
Jeg er dog i tvivl om den egner sig til denne typenrum, eller et traditionelt betondæk er bedre?
Desuden er Jeg i tvivl om hvilke topgulve der kan lægges? Skal/bør det være beton/fliser? Når der nu er gulvafløb?

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Gulvafløbet betyder det er vådrum så hele gulvet skal være vandtæt. Du må godt lægge et trægulv oven på din vådrumsmembran.
... men du kan jo fjerne gulvafløbet, hvis det hele alligevel skal op. Der er ikke krav om gulvafløb, hvis ikke der er bad :)

 

Hejsa

Tak for kommentarer.
Der er intet bad, men vaskemaskine, og gasfyr (som dog skiftes til fjernvarme, sådan en har vel ikke behov for afløb?)
Hvordan laver jeg så afløb til vaskemaskinen, hvis ikke det er i et gulvafløb?

God idé med det microcement, der ser flot ud..


 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

lyhne1 skrev den 02-11-2020 12:13:38

Hejsa

Tak for kommentarer.
Der er intet bad, men vaskemaskine, og gasfyr (som dog skiftes til fjernvarme, sådan en har vel ikke behov for afløb?)
Hvordan laver jeg så afløb til vaskemaskinen, hvis ikke det er i et gulvafløb?

God idé med det microcement, der ser flot ud..

 Din kloak skal stadigvæk op gennem gulvet et sted og afsluttes med muffe i gulvniveau. Heri sætter du en reduktion der passer i størrelse til en udvalgt lugtlås. Fra lugtlåsen og frem kobler du så bare til (fyr, vaskemaskine etc.). Alternativt kan du placere en pungvandlås i stedet for lugtlåsen, men er ikke nødvendigt til dit brug.

Det sagt, så kan vi selvfølgelig begynde og diskutere om ikke gulvafløb i et bryggers er en god idé, hvis nu uheldet er ude med vaskemaskinen :)

 

Tak.
Jo, det er nok en god idé.
Jeg har også haft vandet af varmeanlægget nogle gange, der er det lettere, at man ikke skal være så forsigtig.. og det er nok ikke det der vælter budgettet, hvis kloakmesteren alligevel er i gang🙂

Giver det mening at overveje et let terrændæk? Eller er det tosset, i et bryggers? Der er intet lysindfald, og der er nordvendt.. hvis det har betydning for valg af let/tung konstruktion?


 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis