Spots i udhæng

Vi har spots monteret ved hoveddøren (udhæng), som vi gerne vil forlænge til udhænget på gavlen af vores hus. er der en smart måde man kan trække kabler til de nye steder jeg skal montere spots uden at fjerne udhængsbrædderne ? Jeg tænker kan man afmontere den eksisterende Spots og trække kabel ind gennem hullet til de steder jeg skal montere nye spots?? 




8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, du demonterer den nuværende spot og trækker kabel videre til næste. Du skal være opmærksom på, hvordan kablet er monteret i den nuværende spot.

fase
Så jeg kan sagtens montere flere spots uden at fjerne udhængsbrædderne? Hvad tænker du i forhold til kablerne er det ikke bare med at trække fase og nul videre til næste spot og samme arbejdsgang til næste spot? 
 Kablerne skal jo forbindes på en eller anden måde. Det, jeg mener, er, at du skal se efter, hvordan kablene er monteret i spotsene. Er det nuværende kabel monteret i en dåse eller går det direkte i spttet. Det ser du, når du piller spottet ned.

fase
Ok, er det et krav med downlight kabler 90°? Eller kan jeg bruge normale kabler? 
Det kommer an på hvad du mener med alm kabler, for hvis du mener lampeledning så er det no go... LANGT størstedelen af alle installationskabler er i dag 90 graders godkendt. Men da installationskabler har stive ledere er de ikke optimale at bruge i spots, men lovlig ja.
Super, tak for svar 
Jeg har brugt 3G1,5 mm2 det var også kun fordi der var monteringsdåse/aflastning på lige som på billede


Går og roder med lidt af hver : -)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis