Problemer med utæt afløb

Jeg har skilt et afløb ad, da jeg skulle have gjort klar til at montere en vaskemaskine på det. Men nu kan jeg ikke få det tæt igen. Der løber vand op ved det hvide rør, som bare er stukket ned i det grå (se billede).
Imellem det grå stykke og det hvide rør er der en ny konisk pakning af samme slags, som den der sad der i forvejen.
Er der nogen forslag til, hvordan jeg kan få tætnet skidtet
Vh. Rasmus
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du vendt pakningen rigtigt og strammet omløberen nok? Rørene skal være helt rene, inden du samler det.

fase
Med al respekt for at du tager dig tid til at afgive et svar, synes jeg måske ikke, du rammer “niveauet” i mit spørgsmål ret godt med dine løsningsforslag. Jeg skriver, at jeg har skilt afløbet ad, købt ny pakning (da jeg ikke kunne få det tæt med den gamle), at den er konisk (så jeg ER altså opmærksom på, at den kan vende forskelligt). Desuden ses en anboringsbøjle på billedet, som jeg har monteret, da der ellers ikke var nogen grund til at skille afløbet ad. Så det svarer måske lidt til at foreslå en kok, at han med fordel kan komme salt i maden.
Tak for svaret, men jeg har brug en alternativ løsning fra “en højere hylde”.
Det var måske bare en høflig måde at pointere, at hvis hverken gammel eller ny pakning virker? Så ligger problemet Nok hos montøren, ikke i materialerne? Og derfor nogle forslag? Piloter løber også en check-liste igennem hver gang de starter et fly, trods masser af erfaring. Nogle gange glemmer man bare ting.

nb: Bønner eller besværgelser virker sjældent særligt godt efter min ydmyge erfaring.
Prøv at smøre med lidt ciliconefedt eller lidt opvaskemiddel inden du skruer det sammen.

Søren O
Jeg har en løsning, men tør ikke komme med den for den ar måske fra næstøverste hylde.  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
AaBWanKenobi skrev den 01-11-2020 16:59:11

Jeg skriver, at jeg har skilt afløbet ad, købt ny pakning (da jeg ikke kunne få det tæt med den gamle), at den er konisk (så jeg ER altså opmærksom på, at den kan vende forskelligt). Desuden ses en anboringsbøjle på billedet, som jeg har monteret, da der ellers ikke var nogen grund til at skille afløbet ad. Så det svarer måske lidt til at foreslå en kok, at han med fordel kan komme salt i maden.
Tak for svaret, men jeg har brug en alternativ løsning fra “en højere hylde”.

Det er selvfølgeligt kedeligt, at du synes mit svar er for lavteknisk, til at du kan bruge det. Men en lavtekninsk opgave og deraf følgende spørgsmål, kan, efter min opfattel,se ikke besvares meget anderledes. En konisk pakning kan vendes på to måder. Så derfor.


fase
så tar vi lige et svar fra øverste hylde         ring til en blikkenslager !!!!!!!!

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Udover S. Fabrin og Søren O har ingen kommet med noget konstruktivt.
Der er jo faktisk ingen, der tvinger jer til at deltage her, så kan I ikke hoppe over i en anden tråd og spilde nogle andres tid nu?

Jeg efterspørger ikke noget ‘højteknisk’, men når den umiddelbare løsning på et simpelt problem (en ny pakning) ikke virkede, kunne det være, der var andet, der kunne forsøges med. Tak for tippet med silikonefedt 👍 Det prøver jeg lige, når jeg får fat i noget.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis