Ledningskift i metallampe, afmonter fatning

Hej folkens
Jeg har sådanne to lamper, jeg gerne vil have sat længere ledning i - det kræver jeg kommer ind i fatning.
Der er en metalkappe rundt om fatningen, og der er ingen skruer. Om det så galt mit liv, kan jeg ikke finde en måde, hvorpå jeg kan afmontere den.
Håber her er en, der kan hjælpe!
På forhånd tak
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
De to rektangulære huller i hver side, kan du sætte et værktøj i, og så dreje fatningen fra hinanden ved at dreje mod uret.

 

Velkommen på lds ( med livet som indsats   )
Det er såkaldte en gangs fatninger, som er klikket sammen. Man kan være heldig at liste hægterne ud af indgreb ved at proppe noget ned i de firkantede huller i hver side. Der skal noget ned i alle huller på en gang, så det er ikke så ligetil. Et par gamle gafler som man har skåret noget væk så der kun er 2 ben tilbage kunne være en mulighed.
Når du så har dem skilt ad, så kan ledninger være monteret på en måde så den ikke kan afmonteres. Men ofte er et i fjeder klemmer som også skal udløses men f.eks. en lille skruetækker.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Det er fjederklemmer, så ledningen burde ikke være noget problem - men så har jeg prøvet, det rigtige - må lige diskutere med lillemor hun vil risikerer lamperne 😄
Du behøver jo ikke at risikere lamper. Selv om fatningen smadres kan du jo stadig sætte en ny fatning i, så kan lamper bruges med den. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis