DUKA Pro 70th monteringå

Hej

jeg har fået monteret en duka pro 70 th, men synes ikke den virker efter hensigten
jeg kan se at den blot er monteret med “konstant strøm” ( N og L) det er så her jeg tænker om det er korrekt?

nedenstående er el diagrammet for ventilatoren.
Nu er jeg ikke elektriker med kan se at flere mulige indstillinger og nogle kræver en ekstra ledning?

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvordan tænder ventilatoren nu, og hvordan vil du have den skal tænde?

fase
Det er min erfaring, at fugtighedsstyring er noget ustabilt, så jeg ville have valgt at styre sådan, at ventilatoren blev styret sådan at lyset styrer ventilatoren. Det betyder, at ventilatoren skal forbindes efter diagrammet i midten til højre, som giver mulighed for styring efter timer og fugtighed.

fase
Jeg har monteret min på samme måde, med konstant strøm, men det var for at udnytte bevægelsessensoren, da der oftere vil være bevægelse end meget fugt i rummet, der pt kun benyttes som toilet
Men jeg kan ikke få den til at reagere på sensoren, er der noget der skal slås til, som evt ikke er beskrevet i manualen?

der er ikke nogen bevægelsessensor i ventilatoren. Bevægelsessensoren er noget du skal have installeret i det rum, ventilatoren skal virke i. du kan lige så godt slutte den til så ventilatoren tændes, når lyset tændes og har et timerstyret afterløb efter lyset er slukket. Fugtigshesstyringen kan du sætte til laveste instilling 60%, og håbe det virker.

fase
Annonce
Så er det mig der har misforstået vejledningen. Jeg læste sensor som en bevægelsessensor
Men din forklaring giver helt mening - tak 😃

En bevægelsesesensor kan også bruges til at tænde lyset og ventilatoren i rummet, hvis det er menigen.

fase
Elektrikeren kommer mandag så må vi se hvad han finder ud af :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis