Flæk i dørkarm/ramme

Hej :-) ,
I går fik vi skiftet vores hoveddør. Alt gik dog ikke helt som vi ønskede. Jeg har ikke selv styr på tømmerarbejde, men jeg vil forsøge at beskrive situationen så godt som jeg kan.
Efter at rammen til vores hoveddør blev monteret, ville tømmeren montere hængslerne af vores nye dør. Mens han skruede hængslerne på plads, har der været dele af dørkammen, der flækkede (I kan se de flækkede områder på nedenstående billeder).

Skyldes disse flækkede områder, at der har været problemer med selve rammen, eller er det tømmerens skyld? Tømmeren tager ikke vores telefon og har ladt os (mildt sagt) lidt i stikken :-/ . Er der en måde, man kan reparere disse defekter på?
På forhånd, tak for hjælpen!
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du har bestilt og betaler for en hel karm. Tømreren har skylden og erstatningspligt. Og lad ham IKKE Reparere.

 

Jeg synes det ser ud som om montage af hængsler mm går ind i falsen til lysning. En fals til lysning bliver jo normalt fyldt med en lysning og derefter ses det ikke.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
kovas skrev den 01-11-2020 14:19:51

Jeg synes det ser ud som om montage af hængsler mm går ind i falsen til lysning. En fals til lysning bliver jo normalt fyldt med en lysning og derefter ses det ikke.
Hej Kovas,
Mange tak for svaret.
Nu er jeg ikke så god til det med begreber inden for håndværkernes  verden, så jeg har et lidt dumt spørgsmål :D: Er falsen det område, hvor der der et indhak/en fordybning (altså det område, hvor der er flækkede områder i karmen/rammen)? Desuden, hvilket materiale er det, at dette område skal fyldes ud med?
Nu ved jeg ikke hvorfor du har købt en dør med fals til lysning. Men det indhak (falsen ) er til når men vil ha et stykke træ fra karmen og ind ved muren Se lysning  Lysning når man køber en dør/vindue med fals til lysning er det ofte set at montage af hængsler ses i falsen.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis