Hej. Vi bor i et hus 1 planshus fra 75, hvor der ligeledes er en tilbygning fra 93. Nu har vi boet her i 4-5 år, så jeg begynder at kende til diverse løjerligheder som huset byder på. I den forbindelse har jeg et par spørgsmål.
I nogle rum (med gulvtæppe) lyder det hult under betonen (bl. A. Tilbygningen) , når jeg tramper hælen i gulvet. Er det som sådan et problem med betongulv som lyder hule, eller er det i praksis ligemeget? Det er ikke fordi jeg tror at gulvet braser sammen, dog irriterer det mig at det er sådan. Kan man evt gøre noget ved det? Bore et hul og hælde beton i?
Ifm. at vi fjernede et skur som var bygget op af endegavlen/bagsiden af garagen, var de øverste 1 meter mursten løse, da skuret var monteret i denne mur, hvortil dette træværk formentlig har lavet underlige træk i murværket. Jeg havde hjælp til at ure det op igen (Ca 2 m2) og lagde mærke til at ingen af murbindere var brugt. De var ikke bøjet ud af gasbeton indervægen. Er dette normalt fusk fra denne byggeperiode, eller kan jeg gå ud fra at en lærling som ikke vidste bedre er blevet sat til at mure denne bagside og at det er et enestående tilfælde? Jeg bliver nervøs for om der slet ikke er brugt murbindere i hele huset... Kan jeg evt tjekke dette?
På badeværelserne er der gulvvarme. Når jeg går på det ene af disse, lægger jeg mærke til at gulvet "knirker" (lyder lidt nom noget der krakelerer). Det er kun første gang jeg går på det, hvorefter at det ikke lyder sådan mere, før efter x antal timer igen. Som om det bliver "trådt ned"? Hvad sker der og er det noget jeg bør reagere på?
Jeg kommer sikkert på flere spørgsmål senere :)