Lap hul til underbo i undergulv

Hej folkens.

Inden jeg dækker dette af med gulv etc.,tænkte jeg det var min nabopligt at få lappet lidt på det. Jeg havde lidt naivt tænkt at jeg ville dække ind med plastik og hamre nogle søm rundt i kanten og så bare smække en betonblanding ned. Men hvad er den rigtige måde at gøre det på?

På billede ses ny faldstamme med mit baddræn monteret med  50 mm rør. Største frie spænd er 120 mm luft
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Stop ud med mineraluld og støb oven på. Husk at isolere røret til højre, med mindre det bare er gasstik - så smid en stump tomrør om.
... hvad laver den der flexslange i øvrigt dernede..?

Mineraluld,yes! Har jeg egentlig også set de andre steder jeg har banket lapninger op,tak! Ingen flexslange så her billede direkte oppefra
Troede at sådan en etagegennemføring skulle laves brandsikker. Ved ikke lige hvordan det gøres korrekt, men der findes da "brandskum". Det må være bedre end mineraluld.

Søren O
Søren O skrev den 31-10-2020 13:06:26

Troede at sådan en etagegennemføring skulle laves brandsikker. Ved ikke lige hvordan det gøres korrekt, men der findes da "brandskum". Det må være bedre end mineraluld.

Man må antage loftet nedenunder tilsvarende overholder kravene til brandsikring i etagebyggeri. Derudover er der intet galt med mineraluld og beton. Hvis du lavede sænket loft i etagebyggeri med mere end 1 m3 mellem loft og etagedæk, ville der også skulle mineraluld i her.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis