Gulvvarme tosset


Hej, så er det min tur til hovedbrud.gulvvarmen harkørt upåklageligt imange år, men pludselig varmer det ikke. Ventil og pakdåse masseret. Fuld varme på til- og afgang men ganske, ganske lidt i gulvet (har været tændt hele året). Nu her kl05.00 til morgen er alt dødt, men pumpen kører lystigt. Alle radiatorer kører perfekt. Der er sløjfe på til gen-gennemløb, eller hvad det hedder. Men selv tilløb er kold. What to do? Ps der er luftet ud på den hvide luftventil og pumpen er kontrolleret. Den kører rundt. En anden gulvvarmestreng i huset kører normalt.
jeg har lige haft åbnet for ventilen over ekspansionsbeholderen, ingen luft.

 

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad sker der, hvis du tager termostaten af ventilen. Ventilen burde så åbne helt.

fase
Et sted skal vi jo begynde. Det jeg tænkte på var om membranen, som sidder under pakdåsen, sad fast i lukket stilling.

fase
Nu har jeg varmt vand i tilløb og gennem pumpe. Ventilen havde sat sig igen, så den blev masseret til det urimelige. Nu skal vandet lige gennem 35 kvm gulvvarmeslanger. Tak for opmærksomheden!!

 

Havde en kolega for nyligt, hvor pumpen var blevet totalt blokkeret af snask fra hele anlægget, så den ikke kunne flytte vandet rundt, til trods for den kørte.
En god ting at tjekke op på også, nu hvor anlægget har en smule år på bagen.

 

Annonce
Ok, tak! Lige nu er der flow gennem systemet. Dog synes jeg det er lidt mærkeligt, at jeg ikke kan trykke stiften på pakdåsen ind med en skruetrækker. Når jeg tar den af og trykker ind på ventilen virker det. Den kan trykkes i bund, naturligvis med vand ud. Når jeg monterer det hele, kan jeg regulere termostaten uden problemer. Der er godt nok meget lille vandring på ventilhovedet. Men bare det virker samlet er det vel ok. Ps stiften går ubesværet i omløberen.

 

Update: alt kører som altid! Perfekt.
tusind tak for input.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis