Udendørs belysning

Jeg har et kolonihave hus vor jeg har kæmpet mega meget med hvordan helvede jeg for lys i de 3 lamper jeg rundt om huset det skal lige siges der sidder en afbryder under hver lampe så den burde være lige til så jeg har skruet hver lampe af og målt strøm og sjov nok ingen træm og heller ikke i de "løse ledninger der var i den ene som er i samle muffe" så der tænkte jeg de har givet op dem der boede her før men hold da kæft en seriøs opgave for en slagter uden pis har jeg nok brugt 3-4 timer ind til prøvede en meget ulogisk kontakt foran køleskabet hvor der var strøm så der fik jeg lamper til at lyse men fra den ene dag til dage så lige meget hvilken kontakt jeg rør ved lamperne så slukker de alle sammen? Og det gjorde de ikke til at starte med det var det Master control indfor på den kontakt som der åbenbart havde en løs forbindelse.
Beklager den lange forklaring men håber da jeg har fået det hele med ellers spørg og jeg betaler til ham/hende der for lavet det så det ikke kun er en kontakt der styre det hele.
Mvh slagteren

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på lds. Det er ikke en betalings side, alle råd her er gratis. 
Ja du har taget rigelig med, så det er lidt svært at overskue.
Som jeg læser det har du en kontakt ved køleskab, som sender strøm ud til en række lamper ( 3 stk ) efter hinanden Og desuden sidder der en afbryder under hver lampe.
Ønsker du at frakoble afbryder ved køleskab og tænde de 3 lamper på hver sin egen kontakt ?
Hvis det er tilfældet så skruer du afbryderen af og kobler alle ledninger sammen i samme klemme bag på afbryder.
Alternativ tænde du afbryder, sætter et stykke plaser ned over afbryder så den ikek umiddelbart kan slukkes. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Fra afbryderen ved køleskabet kommer der et kabel med minst to ledere i. Den ene er sikkert sort eller blå. Den udnævner vi til at være nullen. Den skal forbindes til den ene klemme i alle tre lamper. Klemmen er sikkert mærket med 0 eller N. Da du har en afbryder under hver lampe, er det vel meningen, at hver lampe skal tændes og slukkes for sig? Den anden ledning fra afbryderen ved køleskabet er formentlig hvid eller brun. Den forbinder du til den ene ledning til afbryderen og til den hvide/brune i kablet, som går videre til de andre lamper, hvor den ved hver lampe forbindes til den ene leder i afbryderen og til næste lampe.
Du står nu med en ledning fra hver afbryder. Den ledning forbinder du til klemmen i lampen mærket L. 

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis