Fliser på badeværelse

Hej

Efter at have banket de gamle fliser ned på mit badeværelse, opstod nogle kratere, som jeg mente ville være en nem opgave at pudse op igen.
Men jeg blev klogere...!

Hen i Bauhaus og købe 5 sække Optiroc tør pudsemørtel, hjem og blande, og klar til at pudse. Hold kæ.. hvor besværligt!

Nu er jeg endelig "færdig" men er lidt utilfreds med resultatet. Der er plamager og små ujævnheder mellem plamagerne. Skal væggene være helt plane før opsætning af fliser, eller kan jeg tage nogle af ujævnhederne med fliseklæben? (flex). Hvis ikke, hvordan får jeg gjort væggene plane?.

/Soopman
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej smile

En murer ville sikkert godt kunne sætte fliser op på en ujævn væg med et godt resultat, men det kan vi andre amatører ikke. Derfor skal du have væggen jævn. Dette kan du gøre med f.eks en mursten, som du "gnider" op ad ujævnhederne.

Der er ikke noget værre end at en flise i midten af det hele sidder skævt.

Iøvrigt har jeg altid brugt "flisekryds" til at justere fliseafstanden, men det må næsten være bedre at bruge flisesnor - nogen som ved hvad forskellen er? Og om det evt. ER nemmere med snor?

Mvh ThomasB
Citat fra ThomasB

Hej smile

En murer ville sikkert godt kunne sætte fliser op på en ujævn væg med et godt resultat, men det kan vi andre amatører ikke. Derfor skal du have væggen jævn. Dette kan du gøre med f.eks en mursten, som du "gnider" op ad ujævnhederne.

Der er ikke noget værre end at en flise i midten af det hele sidder skævt.

Iøvrigt har jeg altid brugt "flisekryds" til at justere fliseafstanden, men det må næsten være bedre at bruge flisesnor - nogen som ved hvad forskellen er? Og om det evt. ER nemmere med snor?

Mvh ThomasB

hej.
det kan godt være at det er nemmere med krydser for lav det selv folket
men pas på forskelligheder de kan variere fra 1/2 - 1 mm og fliserne er jo heller ikke helt lige store så vær på vagt det vil nok være nemmest med de lodrette fuger med kryds hvis man ikke er øvet eller meget påpasselig.
Selv foretrækker jeg snoren.

mvh.milton
Jeg har ikke oplevet at der er den store forskel på størrelsen af krydsene i de samme poser, men hvis man samler dem sammen fra flere leverandører så kan det måske forekomme...

Jeg har selv brugt kryds men på den måde at de sidder med et ben ind mellem fliserne... og resten udenfor, det er meget nemt at fjerne disse igen.

Thomas's ide med at "slibe" vægen er fin, men jeg har selv prøvet at brække gamle fliserne ned og få disse kratere, pudse dem lidt op og så sætte fliser op. Det gik fint men naturligvis vil det være lettere at gøre på en plan flade. Men vægen behøver ikke at være 100% plan, heller ikke for amatører.

MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis