Hvordan skifter man denne pakdåse ?

Hej, jeg har 2 radiatorer ud af 4 på 1 salen der varmer lidt men ikke fuld "gas" når der skrues op, der er ikke luft i systemet og "pinden" i pakdåsen kører fint ind og ud. Der kan lukkes for varmen og der kommer også lidt varme på men ikke så meget som på de 2 andre. Jeg har en ide om at det er pakdåsen der er i stykker, giver det mening ?, jeg har så villet skifte den men, har ingen ide om hvordan med denne type og hvor jeg køber en ny, er der nogen der kan hjælpe ?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg kender ikke den pågældende ventil, men tallene på den røde ring tyder på at det er en ventil med forudindstilling. Jeg vil tro at den røde ring kan drejes, så prøv at dreje 1. eller 2 tal op.
Forudindstillingen er beregnet til at indregulere dit radiatoranlæg, således at fremløbsvandet bliver afkølet ordentligt. En lille radiator kan ikke afkøle samme vandmængde som en stor radiator, så derfor "drosles" ventilerne så der sikres korrekt vandgennemstrømning.

Søren O
Har du prøvet at dreje den røde ring?
Hvis du søger ventilindsatsen på vvs-shoppen.dk, kan du se at der er 8 forudindstillinger. Normalt vil et højere tal give større flow.
Jeg tror ikke du løser noget ved at udskifte ventilen, så prøv at justere den du har nu.

Søren O
Men  ellers hvis du vil ha den ud så ligner det at en 12kantet topnøgle i passende størrelse kan ta den.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Har prøvet at dreje lidt, men de har siddet sådan i mange år, så det går lidt stramt og er bange for at ødelægge noget, men tror det er løsningen, så det prøver jeg lige når der er god tid 😉
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis