Udbedring af rust på kølerhjelm

Kære LDS.

Jeg har købt en ellers velholdt golf 7, der dog har disse rustskader på undersiden af kølerhjelmen. Er det noget jeg kan give mig i kast med selv, eller er det bedre overladt til en prof?

På forhånd tak

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan du sagtens selv lave, fjern rust og løs maling med en roterende stålbørste, på boremaskine eller vinkelsliber.
Du kan evt. pudse overgangen mellem metal og maling, så overgangen bliver mere jævn.
Rengør med fortynder eller lignende, grundmal og mal.

Vi prøver igen, i morgen --
Tak for svar.
Så først en grov fjernelse af rust i området, og så evt slibe med alm. sandpapir? Hedder det blot grundmaling?
Det sidder jo heldigvis et ikke-synligt sted, så det behøver ikke være kosmetisk meget flot, bare det forhindrer mere rust.
TKK skrev den 29-10-2020 21:05:58

Tak for svar.
Så først en grov fjernelse af rust i området, og så evt slibe med alm. sandpapir? Hedder det blot grundmaling?
Det sidder jo heldigvis et ikke-synligt sted, så det behøver ikke være kosmetisk meget flot, bare det forhindrer mere rust.

Ja grundmaling eller primer kaldet det også..

Vi prøver igen, i morgen --
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også