Hvor lang er en carport? Regler for opmåling...

Jeg har planer om at bygge en carport.
Men nu har vi jo bygningsreglementet, der begrænser den samlede længde af bygninger i skel til 12m.

Så er det, jeg her på forum i en gammel tråd læser i et svar, at når man måler længden af en carport, regner man 0,5 m i hver ende som udhæng, altså regnes det ikke med til totallængden.
Se det er jo interessant.

Jeg kan ikke lige finde regler om opmåling på nettet.
Så jeg prøver at spørge her..

???
Jeg har planer om at bygge en carport. Men nu har... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis længden giver dig problemer, er der vel stadig en mulighed for at få tilladelse via en godkendelse fra naboen.
I slut firserne skulle vi opføre en udestue, som kom tættere på naboen end de 2,5 m, så derfor gjaldt 12 m reglen. Da vi i forvejen havde en garage med udhus på 9 m gav det problemer. Jeg kan ikke lige huske hvor mange m vi ville overskride med, men jeg fik min gode nabo til at skrive under på, at han intet havde imod, at vi opførte udestuen, selv om det ville give mere end 12 m i skel.
Så vi fik en tilladelse uden problemer.
Om det havde nogen betydning, at naboen havde sin garage ud for, hvor vi opførte udestuen skal jeg lade være usagt, men tidligere har det i mange tilfælde været muligt at få tilladelse til at opføre bygninger i strid med de generelle regler, når bare der forelå en godkendelse fra naboen.

Kurt B. Andersen
Til Jens, jo, jeg må prøve at spørge Teknisk Forvaltning igen. Ved sidste kontakt fik jeg den besked, at man ikke var positiv overfor dispensation. Derudover kunne pågældende medarbejder kun henvise til reglerne om henh. max 50 m2 og de max 12m længde.

Måske kan jeg være heldig at ramme en mere vidende medarbejder....

Til Kurta, tak for link. Jeg ved ikke, om nabovelvilje stadig kan gavne ens sag, men forsøget værd.

Om ikke andet bygger jeg carporten en meter kortere eller undlader at lægge tag på den sidste m. "Pergola"...

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis