Erfaring om støbning af gulv fra leverandør

Hej LDS

Jeg har besluttet mig for at tage den, kedelige beslutning at rive hele gulvet op i huset og lave nyt gulv med gulvvarme.

Kort om huset så er de et 70er hus med 60cm krybekælder som har et 10cm klaplag i bunden, som ses på tegningen herunder. jeg skal lave ca 130kvm gulv

Da eg har 60cm til nuværende gulv tænker jeg, umiddelbart at lægge 10cm leca nødder nederst oven på klappelaget, så 40cm Styrolit og 10cm beton øverst.

Jeg tænker at jeg laver det meste selv, men ville godt have nogle til at støbe for mig, med vibrationsfri beton, så leverandøren skulle lave rionet, og støbe, mest for at kunne få garanti.

Men ville en leverandør der så ikke har lavet Styrolit underlaget så bare sige at det ikke er deres skyld men isolering som er lavet dårligt?

Men har nogle herinde erfaringer med at dele opgaven fra en leverandør?
og eventuelt kender nogle dygtige?

Hilsen Kevin

Hej LDS Jeg har besluttet mig for at tage den... Vis hele indlægget
23 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Så ville jeg ikke perforere klaplaget.
Jeg har et badeværelse på 1. sal som er lavet for mange år siden. Der er lavet gulvvarme som beskrevet med gulvspån ovenover, membran og fliser.
Det er meget hyggelig   når man lige er vågnet om morgenen og ligger og snooozer lidt. Så kalder termostat på varme og gulvet knirker i ca. 1 minut indtil rørene har lagt sig på plads.
Jeg er sikker på at det er med iltspærre i slangerne men der er ikke gulvpap ovenover. Så hvad årsagen er til spøgeriet ersvær at sige.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hvis du ikke tidligere har haft problemer med vand/fugt i krybekælderen, vil en isolering som beskrevet i div. anvisninger ikke påvirke negativt.

Ak ja - selv om man er meget omhyggelig med iltspærre, gulvpap og andet forbyggende, kan der stadig opstå lidt spøgeri i krogene.  
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Altså jeg har en gang før jeg lavede ny faskinen haft vand i krybekælderen men ikke efter jeg havde den nye.

Fugt.. Ja det skal jeg ikke kunne sige, jeg kan "lugte" krybekælderen gennem mit gulv og det er bla en af grundene til jeg vil have lavet nyt gulv. Om det er fugt jeg kan lugte.. Måske, lugter som gammel sommerhus dog ikke så slemt, men irriterende er det når alt er istandsat på nær gulvet.

Så hvis der en dag kommer dødsregn og der kom vand ind i det nederste leca lag, ville det så sove ud igennem betonen igen eller ville det skabe problemer?

Men med potentieltvand i kælderen er t
Stævning måske bedst?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis