Devireg 220

Hej jeg har fundet en sådan fætter i vore forrådskammer i kælderen under vores gamle badeværelse, den virker ikke , men kan nogle fortælle mig hvad den var brugt til?- det er en Devireg 220, kan det virkelig tænkes der er indlagt varme i gulvet eller er det til en håndklæde tørrer? - og i så fald er det en strømsluger eller kan det betale sig at udskifte den og benytte ?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
den er ofte anvendt til gulvvarme(hvis ikke altid)... hvis du skruer op på den bør den lyse rød.? hvis den ikke lyser rød så er den enten i stykker eller måske ikke sat til.. du kan jo pille den af og måle om der er strøm indvendigt... mit gæt er at du har gulvvarme og en defekt termostat.  Hvis du intet aner om el, så lader du selvfølgelig være og får en ud som er mere kyndig. men i teorien kan du åbne den og hvis der er ledninger inde bag ved, så kan du sætte dem sammen med muffer og afvente om der bliver varmt på gulvet(kan tage mange timer)... men du skal vide hvad du laver. i det tilfælde vil du også se om varmen virker og om det så er din termostat der ikke virker.

Den kan sagtens sidde her og være termostat til gulvvarme i badeværelset ovenover. Om den virker eller er tilsluttet er umulig at se ua fra billeder. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis