Skrue ringklokke på alu/træ karm af yderdør?

Vi har en yderdør som vist på billedet, som jeg vil vurdere karmen er træ/alu. Kan vi uden problemer skrue en ringklokke fast til karmen?

Er der risiko for noget galvanisk tæring? Eller er det generelt en mega dårlig ide at skrue fast der, og bør jeg i stedet ofre en fuge og mursten ved siden af døren, til at montere på?

Dobbeltklædende tape er ikke en mulighed desværre. 

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan roligt skrue ringeklokken fast i karmen. Galvanisk tæring kommer først ind i billedet hvis der er risiko for elektrisk forbindelse via en elektrolyt.

Ringeklokker er som regel lavet af plast/alu, så alene af den grund er risikoen for galvanisk tæring yderst ringe.

Alternativt kan du anvende montagelim til udendørs brug hvis du ikke vil lave huller i karmen. Samme montagelim binder udmærket på mursten.
Tak for svar :)

Okay, så selve skruerne skal jeg heller ikke være nervøs for, ift. galvanisk tæring.

Bagsiden af ringklokken er ganske rigtigt plastic.

Montagelim var også en mulighed, men så tror jeg den blir svær at få af karmen igen, hvis ringklokken skal skiftes - det er jo en af de der moderne nogen med wifi og kamera, så det er jo ikke utænkeligt den skal opgraderes om nogle år :D

Jeg antager at når det er alu på forsiden af karmen, så må der være træ inde bagved? Jeg synes nemlig det lyder lidt "hult" når man banker på det. Først troede jeg døren var af PVC, men så krattede jeg en smule i et sted man ikke kunne se, og der blev blankt inde under det hvide - så jeg antager det er alu.
Jeg har brugt dobbeltklæbende tape på en tilsvarende dør

Jeg har monteret min med dobbeltklæbende tape.

Træd ikke på mine ledninger :o)
Grunden til jeg ikke er vild med at bruge dobbeltklæbende tape, er fordi når jeg skal tage coveret af ringklokken for at oplade batteriet hver 3-5. måned cirka, skal der hives en del "ud af, fra bunden" på ringklokken. Så jeg tænker at jeg bare hiver ringklokken halvvejs af tape'en hver gang?

Men, man kan jo argumentere for at det er værd at prøve - og hvis den skulle falde af, så kan den jo skrues op efterfølgende.
Jeg bruger tæppetape og “gode” batterier. Fungerer fint

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis