Dødt dyr (flagermus?) i køler - aaargh....

Hej folkens,

I forgårs aftes da jeg kom hjem og det var mørkt, lignede det at der stak et stykke plastik ud af køleren foran på bilen (Suzuki Baleno fra 2017). Men det sad fast og føj, det gik op for mig at det ikke var plastik! Venligst se billeder:

Spørgsmål i prioriteret rækkefølge:

1) Kan jeg selv skrue køleren af på de skruer (se sidste billeder, indrammet i rød cirkel/ellipse) og fjerne dyret eller skal den på værksted? Der er radar (automatisk nødbremse + adaptiv fartpilot), disse tror jeg dog ikke bliver rørt, hvis jeg bare kan fjerne "fronten"... Men er det en gør-det-selv-opgave eller? Jeg skal ikke være nervøs for radar eller lignende (tror den er bag Suzuki-mærket, hvis jeg husker ret).

2) Hvad vil det mon ca koste at få et værksted til at ordne det? Lyver de hvis de siger de skal justere på radar eller lignende eller er det simpelt nok?

3) Ikke vigtigt: Men hvad er det for et dyr? Bilen står ellers en del stille pga hjemmearbejde og Corona, men damn, hvor irriterende! :-) Håber ikke det sker igen for mig, evt andre kommentarer? :-)


Her er min signatur...
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skru frontgitteret af og fjern liget af flagermusen, eller se om det falder neden ud, når du løsner vingen vist på det første billede. Hvad det koster på værkstedet, en tusse sådan rundt regnet og gættet. 

fase
@S Fabrin: Jeg roder ikke rigtigt med biler selv, men lige her kunne jeg nu godt finde på at lave en undtagelse, hvis jeg kan finde ud af at skrue gitteret af, fjerne det døde dyr og samle gitteret igen uden problemer... Men dvs. jeg skal ikke være bekymret for selv at prøve, kan jeg høre. Vil prøve at kigge lidt nærmere i morgen efter arbejde og se om jeg selv vil/kan fjerne det gitter eller om jeg skal få værkstedet til det...

@ev elmand: Jeg prøvede at hive, men den ville ikke umiddelbart ud og jeg vil ikke rive vingen af (eller hvad det er) så den døde krop ligger inde i, så resten ligger nede og bliver råddent... Men ok, ville bare høre om der var nogen problemer, det lyder til at det er let nok, hvis jeg kan få det gitter af og samle det igen (jeg er på ingen måde gør-det-selv bilmand, men jeg tror jeg giver det en chance)...

Mange tak for feedback, irriterende med det dyr, håber ikke jeg får flere af dem, men hvis jeg lærer at afmontere det gitter så kan jeg gøre det i fremtiden også, jeg checker i morgen efter arbejde, takker, begge to ! :-)

Her er min signatur...
Jeg tvivler stærk på, at du nogensinde rammer Batman igen. Det må være ekstremt usædvanligt at ramme sådan en fætter. Det er svært nok at ramme en lille, hurtig fugl og en flagermus er en endnu bedre flyver.

Men husk nu at gennemstege den, så vi undgår nye globale nedlukninger  


Mvh. AllanE
For år tilbage kørte jeg ind i en flok spurve der lettede lige foran mig på vejen. Da vi kom frem ( et par km. ) fløj den yndigste undulat ud og satte sig på en gren lige i nærheden. Den fulgtes med spurvene men var ikke så kendt med trafikken at den kunne undgå sammenstødet. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
LOL, ja, jeg troede heller ikke det skulle ske for mig. Problemet er at jeg har fri kl. 17 + hjemtransport og der er det nok halvmørkt. Jeg o om jeg skal tage chancen og prøve at hive dyret ud og håber at jeg ikke kun får vingen, men det hele... Jeg kørte også i en skov for nyligt, det var lige blevet mørkt og var lige omkring skift til vintertid, det er nok der det er sket... Jeg skriver en update (+billeder), hvis der kommer noget mere interessant, ellers kan det være de ca. 1000 kr til værksted er noget jeg også vil overveje :-)

Her er min signatur...
UPDATE: Ok, jeg har haft en meget rolig dag på arbejdet, så jeg tog mig den frihed at gå ud og kigge her omkring middagstid, hvor de fleste har pause. Tilfældigvist, kørte jeg i går ca. 3 timer i bilen, herunder motorvej med 130-140 km/t. Da jeg kiggede nu - grundigt - med LED-lys og spejle, viser det sig så at dyret er faldet ud af sig selv, åbenbart, jeg kan ihvertfald ikke se det... Så problemet lader til at have løst sig selv og til en anden gang, lader det til at medicinen nok bare er at man skal køre >1 time med >130 km/t og hvad end der ligger der, vil først falde ned - og senere ud (der er meget mere plads mellem gitrene i bunden, det er meget logisk, de tanker havde jeg slet ikke i starten) - anyway - mange tak - problemet løste sig selv, men jeg tænkte ikke over at bare det at køre stærkt i lang tid ville løse det, nu ved jeg det til en anden gang, hvis det skulle ske igen (og ellers er en anden løsning nok bare at prikke dyret, indtil det falder ned i bunden af ribberne, hvor der er meget mere plads) - beklager forvirringen, det er første gang det er sket for mig og jeg vidste ikke hvad jeg skulle gøre :-)

Her er min signatur...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis