Fjerne genstridig maling fra Kalkede/Hvidtede pudset loft?

Hej LDS
Står med et, hvad jeg tror er kalket/hvidtet loft på puds og tagrør i min gamle lejlighed (det smitter i hvert fald hvid farve af når man rører ved det), som jeg besluttede skulle have en omgang, da store flager af maling skallede af på den ene side af loftet.

jeg har nu fjernet den løse maling, men overraskende nok sidder den sidste mængde maling utroligt godt fast. Tog mig en time at skrabe 40x40cm af med spartlen.

Min tanke er at vaske ned, revner og huller pletspartles med en filler, derefter slibe, spartle igen, slibe igen, mikrodispers og til sidst op med glas filt.

Der sidder dog stadig så meget maling i loftet, at jeg tænker der måske er en anden vej rundt om, da det vil tage evigheder at få ned, i hvert fald med nuværende skrabe-med-spartel metode

Er der en metode til at få malingen hurtigere ned? Eller kan man fx. Slibe loftet inkl. den tilbagesiddende maling og så fuldspartle i stedet? Loftet er i sig selv ret plant, men med mange små revner og huller

Håber på gode råd fra de eksperterne! /VAB
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Lej en girafsliber med støvsuger

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Bolius skriver det er nemt at fjerne gammel maling på pudsede lofter. v.h.a. tapetklister - nej det er det ikke. Det er skrevet af en ghostwriter der aldrig har prøvet selv, men har det fra anden hånd. Ofte er der brugt andet end plastmaling.

Fremgangsmåden med tapetklister er stadig gangbar, men det er ikke let. Det er hårdt arbejde, men resultater er fantastisk.

... og så er en aflagt opvaskebørste med stive børster langt mere effektiv end tandbørster.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også