Sikker vpn, ulemper ?

Hvad er jeres erfaringer med en sikker vpn forbindelse, er det noget der gør det hele meget langsomt? Har  20/2 hastighed, som køre uden problemer til mit brug. (har en dual kobber forbindelse, og efter de fleste andre er gået over til fiber, er det utrolig stabilt)

Og er der i det hele taget noget der gør ens færden på nettet væsentlig mere sikkert?

Gerne nogle der har erfaring med Nortons vpn, for skal det være bliver det nok den, for har Norton AV i forvejen. (vpn koster knap 400kr om året, ok med mig)
(ved godt en sikker vpn kan findes gratis, men hvorfor skulle nogle tilbyde mig en gratis ting, tænker jeg   )

Vi prøver igen, i morgen --
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at søge på dette link VPN

fase
Du kan jo også blot benytte Thor browseren hvis du ikke vil logge på en vpn. Denne går altid igennem en vpn som er indbygget i browserens funktionalitet.

Kig på nord vpn hvis du vil have din egen vpn forbindelse. En del udlændinge i bla. andet Kina bruger dem. 

Norton av har jeg ikke meget tilovers for. Måske de er blevet bedre siden jeg havde professionelt kendskab til dem for 5 år siden. 

Elektronikteknikeren
Jeg bruger NordVPN, når jeg tester LDS (fordi IP-adressen skal være en anden end min egen for at teste korrekt). Hastigheden er meget fin og det er nemt at bruge.

Da jeg undersøgte markedet stak de positivt ud ift. sikkerheden. Der har været en del debat om sikkerheden hos VPN-firmaerne, bl.a. fordi mange af dem logger trafik. Derudover blev det afsløret, at en meget stor andel af alle VPN-udbyderne i sidste ende er kinesisk ejet: 23 ud af 97 i undersøgelsen: Se den her

Dvs. trafik er ikke nødvendigvis sikker, bare fordi det kører via VPN. Man skal stole på at firmaet bag VPN-forbindelsen har gode intentioner og har styr på sikkerheden. Netop derfor ville jeg aldrig bruge en gratis-tjeneste.

Betal i øvrigt aldrig fuld pris for NordVPN. Du kan altid finde en rabatkode eller tilbud, der giver store nedslag i prisen.

Mvh. AllanE
Mange tak for svarene, så er der lidt at tænke videre over..

Vi prøver igen, i morgen --
Fandt ud af jeg kunne hente Norton VPN gratis, det følger med AV licensen, men skal hentes særskilt.
Dog skal man aktivere VPN beskyttelsen, hver gang man åbner computeren, det er jo lidt bøvlet, er det sådan med alle VPN beskyttelses programmer ??


Vi prøver igen, i morgen --
NordVPN kan indstilles til at forbinde automatisk når computeren starter. Eller man kan sætte den til at forbinde automatisk, hvis man logger på et usikkert wifi, (f.eks. på ferie eller offentlige steder).

Jeg tror at de fleste (for)brugere aktiverer VPN efter behov. Det er sikkert derfor Norton skal aktiveres manuelt hver gang.

Tjek iøvrigt lige om der er en pris for forbrug i Nortons pakke. Jeg mener at f.eks. Bitdefender har "gratis" VPN op til X antal megabytes, derefter koster det penge.

Mvh. AllanE
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis