Defekt ekspansionsbeholder??

Mit gasfyr (Geminox) taber ret hurtigt vand/tryk. Ca dagligt skal jeg efterfylde. Ud fra hvad jeg har læst i tidligere indlæg lader det til at min ekspansionsbeholder er defekt. Påfyldningen vare kun ca. 5 sekunder og overtryksventilen drypper. Jeg har banket forsigtigt på begge sider og kan høre forskel, hvilket der jo ikke burde være hvis membranen er itu, men jeg har en mistanke om at den side som jeg tror er til luft er fyldt med vand og den side til vand måske ikke er helt fuld. Sådan lyder det i hvert fald. Som man ka  se på billedet så sidder luftnippelen i den venstre side, i bunden. Er det så ikke også i denne side at der burde være luft? Det er dog i denne side at den lyder helt fuld.

Nogen der kan fortælle mig noget ud fra min beskrivelse, og om jeg har/kan have ret i den er defekt.
Mit gasfyr (Geminox) taber ret hurtigt vand/tryk.... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det skal jeg da ikke afvise, men når trådstarter kun kan tappe en skefuld vand ud, og der ellers er enighed om at beholderen (og dermed bælgen) formodentlig er defekt, - så må ventilen jo være stoppet, når der ikke kan tappes mere vand af den side, som jo også må være vandfyldt, hvis beholderen er defekt.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis