Hvilket loft er dette?

Nogen bud på hvilken type loft dette er? I nogle rum er pladerne cm 4 m lange. I andre rum knap 2 m lange? De er fra 83.

Lmchm
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det ligner en form for pind-op plader - men mener du at hver enkelt faset plade er 4 m??

Mvh Troels
Det kunne godt ligne alm gipsplank!

Med venlig hilsen
ktm

ok - jeps i enkelte af værelser er pladerne tværgående med længde på ca 4 m.. ved godt det lyder vildt..

Lmchm
kan godt se de ligner gipsplank - var lidt bekymret for om det kunne være noget med asbest i.. ikke at jeg tror det, men man ved jo aldrig, da jeg vil mene det er oprindelige plader fra 82/83..

Lmchm
Det ku også være hård masonite

Annonce
Masonit? Er det ikke de plader som er brandfarlige? 

Lmchm
De har været lovlige

Det er celluteks, som er brandfarlig. 

fase
Ja, det er endnu værre. Kan huske man brugte det på bagmuren i mine forældres hus. Og så malet med limfarve, der smittede af ad h... til

Lige en opdatering på tråden. Fandt ved tilfælde et sted hvor man kan se et tværsnit på loftspladerne. (Der hvor radiatorrør går gennem loft til første sal)

Det ligner gipsplader med et tyndt gråt/brunt paplignende lag på overfladen. Se billede nedenfor. Ligner det ikke gips? Bemærk desuden de små hårlignende tråde som ligesom stikker ud i snittet/kanten. Er det en del af gipsen eller hva er det lige?? 🙂

Lmchm
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også