Vaskemaskine, manglende tryk?

Hej.
Jeg har monteret vaskemaskine og tilsluttet den vandet. Men den gider ikke starte vask.
Vaskemaskinen viser symbol “vandhane”.

Jeg har frakoblet vandslangen. Kan se at vandet kommer meget lidt og langsomt fra vaskemaskine-hanen. Hvad kan det skyldes? (vores naturgas anlæg er på 0.0 bar lige nu?)

Vh

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du ikke et billede af hanen til vaskemaskinen. Du har formentlig åbnet helt for hanen. Trykket til vaskemaskinen har intet med trykket i dit centralvarmeanlæg at gøre, men måske skulle du fylde vand på anlægget, nu du er i gang.

fase
Mangler der ikke noget på den vandhane f.eks. den del man åbner og lukker med? Billedet er utydeligt, men det ser ud til at håndhjulet mangler. Det kan købes i løs vægt i et byggemarked.

fase
Jo, der mangler et håndhjul - den kom jeg til at knække, men man kan stadig dreje rundt med en skruetrækker - men har håndhjulet en betydning for vandet fra hanen? Når jeg åbner op for vandet, kommer det ikke i samme tryk som det kommer fra håndvasken ?
Nej håndhjulet har ingen betydning for, hvor meget vand der kommer ud af hanen, men det er nemmere at åbne for vandet, dr skal drejes mange omgange for at åbne helt for vandet. Din  forklaring tyder på, at hanen ikke er helt åben. Hvor mange omgange drejer du med skruetrækkeren for at åbne hanen helt? Du kan skrue indmaden ud af hanen (luk på hovedhanen ved måleren først), og se om det er groet sammen. Når du nu har det skilt ad, kan du prøve at åbne lidt /langsomt for hovedhanen og se, om der kommer vand ud. Måske er der en kontraventil i hanen, som sidder fast.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis