træpille produktion

Hej
fremstilling af træpiller
kan se at der tidligere har været en tråd om at fremstilling af træpiller, måske kan jeg være behjælpelig hvis nogen har ønske om råd både om køb af maskine og hvilke materialer som egner sig.
jeg har siden 2018 haft egen træpille presser og har efterhånden fået en del erfaring i hvad der skal til og ikke mindst hvilke problemer som kan opstå.
Hej fremstilling af træpiller kan se at der... Vis hele indlægget
41 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
nej det har jeg ikke jeg vil tro man kan bruge en hammermølle til det .
jeg bruger ikke min da mit savsmuld passer.  har en til salg 
ja det har jeg en ca pris 5000kr 

Den kunne jeg måske godt være interesseret i, hvor i landet bor du?
Det lyder spændende (for os--der bor på landet,og ikke har andre muligheder end --Brænde--træpiller (og solenergi) så jeg følger spændt--dette foretagende, og hvis dem der kommenterer--har set de sidste /nyeste priser på ordentlige træpiller. Så er dette foretagende så absolut et godt alternativ.
Hvad jeg er interesseret i--kan der buges.:.træflis--"paller"--knuste grene--og andet???
Med venlig hilsen Vibeke
ja det kan man godt men størrelsen på flis skal være max 5 mm stor så flis skal hakkes i en hammemølle så detkommer ned på 5 mm 
Jo mere "urent" træ (bark m.m.), jo mere slagger og aske giver afbrændingen.
Er egentlig lidt nysgerrig på om det overhovedet kan betale sig med de nuværende/kommende el-priser. 
Sådan en hammermølle æder da vist en del strøm, og det samme gør pillepresseren vel også ?
Vil det ikke være muligt at fyre direkte med flis. Man har jo tidligere fyret med korn, men der er priserne jo også steget gevaldigt. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
tak--for svarene:) efterhånden tror jeg, det mere kan svare sig at lave briketter--eller bare fyre med det træ--vi har. Vi har heldigvis "gemt" vores gamle brændefyr, som fortsat fungerer--men som er meget forslugen.
Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis