Må man trække en forlængerledning fra sit loft ned i et skab

Jeg har et uopvarmet loftsrum, hvor der er lavet en stikkontakt til lys etc.

Lige nedenunder i beboelsen er der et kosteskab jeg rigtigt gerne vil have strøm i. Må jeg lovligt trække en ganske almindelige forlængerledning ned igennem loftet til kosteskabet. Der er nogle fine huller i loftet til at trække forlængerledningen i, da der tidligere har været varmtvandsbeholder på loftet og rørene ned fra den gik igennem kosteskabet.

Det er som alternativ til at betale en elektriker for at lave en ny fast installation (stikkontakt i skabet). Alt det grimme vil jo være skjult på loft og i skab, men vil ikke trække den forlængerledning, hvis det ikke er i orden.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det korte svar er nej det må du ikke. Få lavet den stikkontakt i skabet.

fase
Ledningen går fra et rum til et andet. Det er kun tilladt i kortere tidsrum f.eks., hvis du skal bruge et elektrisk værktøj i et rum uden stikkontakt og derfor er nødt til at tilslutte med en forlængerledning i et andet rum. 

fase
På den måde. Tak for svar.

Så må der en trikker på. Det er så ikke lige deres yndlingsbeskræftigelse i øjeblikket, så jeg må nok væbne mig med tålmodighed.
Det lykkedes faktisk finde en der gad at tage telefonen og komme forbi hurtigt, så det er nu på plads. Det var også godt det samme for da de lavede den obligatoriske måling af jordforbindelsen (intern kvalitetskontrol) på de nye kontakter lå den kun lige under max-værdien. Så det skal der kigges på i nærmeste fremtid.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis