samlemuffe

Flg samlemuffe på billedet er de lovlige i danmark, jeg har en stak af dem og de kommer fra tyskland hvor de bliver brugt.Har nu ikke tænkt og bruge dem pga de er åbne i den anden ende og dermed mulig for berøring

Men er der regler som sådanne samlemuffer ?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis de er åbne i begge ender, hedder de på dansk kronemuffer. Her er der kun en skrue til at skrue ledningen fast med. Tilsyneladende stikker der ikke noget metal ud over isolationen, og mufferne bliver lukket inde i en dåse eller anden kapsling. Når mufferne er kapslede inde er de ikke berøringsfarlige.

fase
jetdirect skrev den 25-10-2020 15:02:09

Tak for dit svar, og godt og høre de er ok og bruge, jeg var blot i tvivl da det er nogen der er købt i tyskland.

Det er en forudsætning, at mufferne selfølgelig er CE mærkede, og CE ikke betyder China Export   .


fase
Nu har jeg lige haft den under lup, der er en trekant med spids opad og en vandret streg under der står dve inde i trekanten og 400v står der også udenfor trekanten
jetdirect skrev den 25-10-2020 15:31:39

Nu har jeg lige haft den under lup, der er en trekant med spids opad og en vandret streg under der står dve inde i trekanten og 400v står der også udenfor trekanten

Der står nok nærmere VDE inde i trekanten. De er OK at bruge i DK.


I skal have tak   
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis