varmtvandsbeholder dråber ved termometer

Jeg har sådan en 150l fra Gorenje, havde den nede for at skifte anode, men kom til at ligge den på den side termometer er, så efter jeg hængte den op igen, så dråber det meget lidt fra bunden af termometer. hvad er den bedste måde at lave det på? kan man tage termometer af og tætne det med silicone eller noget andet? eller skal jeg putte silicone på i bunden af termometer, er meget lidt det dråber, men stadig lidt irriterende.
Jeg har sådan en 150l fra Gorenje, havde den nede... Vis hele indlægget
26 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Nu er en energimåler fra HN jo nok ikke den mest nøjagtige måler på markedet, men hvis du har en af de nye digitale elmålere i din installation, så kan du slukke for alt forbrug, og kun lade varmtvandsbeholderen køre, så kan du aflæse det aktuelle forbrug. Men hvis den virkelig bruger 3000w i stedet for 2000w ,så varmer den vandet op 50% hurtigere, de 1000w forsvinder jo ikke bare, men omsættes til varme i beholderen. Og med en 16 ampere sikring kan du trække op til 3680w 
idag har jeg lige modtaget svar fra Gorenje om hvad det muligvis kunne være, jeg har ikke en digital elmåler

Der er et par forskellige ting at gå efter, når det kommer til dette. Noget, der er meget sjældent, er, at der har været en mikro revne i selve elementets hus, og vandet berører kobberet direkte. En anden forklaring, der er hyppigere, er, at jorden ikke får reel kontakt / dårligt jordforbundet. Det bedste er, hvis du kan måle A x V, og så kan du se, hvor mange watt du får ud af. Med andre ord skal elementet være ved ca. 9A og ca. 25 Ohm. (9x230 = 2070) Hvis du ellers kender nogen med måleinstrumenter af et andet mærke, som du også kan teste med.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Du kan også godt måle forbruget med den gamle analoge elmåler, det er bare lidt mere besværligt, gør følgende : sluk for alt forbrug, åbn for det varme vand indtil der kommer koldt vand ud, aflæs måleren og skru termostaten op til max. tænd så for vandvarmeren og intet andet, efter en time aflæser du måleren igen og du har svar på forbruget, du kan evt. nøjes med at aflæse efter en halv time, så skal du bare gange aflæsningen med 2. For en sikkerheds skyld kan du under målingen åbne for vandet et par gange for at være sikker på at termostaten ikke slår fra fordi den indstillede temperatur er opnået, men det tror jeg dog ikke den gør på en time. Men som tidligere nævnt er det ligegyldigt om den bruger 2 eller 3000 w. det totale forbrug bliver det samme, fordelen ved et højt forbrug er, at hvis nogen har taget et langt bad, så er den hurtigere oppe på max. igen.
Hold da op der er meget vrøvl i det svar du har fået fra Gorenje. Hvis der er micro revne ind til kobber i varmelegeme, så stiger forbruget ikke, men HPFI slår fra øjeblikkelig. Manglende eller dårlig jordforbindelse kan på ingen måde øge effekten.
Men du regner ud efter 230V men oftest monterer man vandvarmere på 400 V 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 27-11-2020 18:24:04

Hold da op der er meget vrøvl i det svar du har fået fra Gorenje. Hvis der er micro revne ind til kobber i varmelegeme, så stiger forbruget ikke, men HPFI slår fra øjeblikkelig. Manglende eller dårlig jordforbindelse kan på ingen måde øge effekten.
Men du regner ud efter 230V men oftest monterer man vandvarmere på 400 V 

faktisk det samme svar jeg fik fra min kammerat som er elektriker, han rystede på hovedet, jeg tror aldrig den vandvarmer har været 2kw, de er nok 3kw, men de indrømmer det som sagt ikke og der er ingen dårlige jordforbindelser, er checket. samt den brugte 13A og det er jo lig med 3000 watt.

Javel men som andre har skrevet så er 3 kw i den forbindelse bedre end 2 kw. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også