varmtvandsbeholder dråber ved termometer

Jeg har sådan en 150l fra Gorenje, havde den nede for at skifte anode, men kom til at ligge den på den side termometer er, så efter jeg hængte den op igen, så dråber det meget lidt fra bunden af termometer. hvad er den bedste måde at lave det på? kan man tage termometer af og tætne det med silicone eller noget andet? eller skal jeg putte silicone på i bunden af termometer, er meget lidt det dråber, men stadig lidt irriterende.
26 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Måske du er heldig, så det stopper af sig selv. Ellers redder silicone ikke noget, hvis det bare smøres på. Det skal holde til åbningstrykket på din sikkerhedsventil 6- eller 10 bar.
Hvis du ikke har brug for termometret, så prop hullet af ind til varmtvandsbeholderen.

Søren O
hvorfor skulle det stoppe af sig selv?
hvis jeg skal prop hullet af? så skal jeg vel tage en smule vand ud af beholder og tage termometer af? er det lige til at tage af?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Det tætmer sig selv , der vil ganske langsomt sætte sig kalk der , og det gør det tæt...............

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Hvis du vil afmontere termometeret skal du tappe vand af beholderen til vandstanden er under tilslutningshullet til termometeret.

Søren O
Søren O skrev den 25-10-2020 10:45:40

Hvis du vil afmontere termometeret skal du tappe vand af beholderen til vandstanden er under tilslutningshullet til termometeret.

 ja det er nok ikke så meget vand, da det sidder i toppen. men er det lige til at tage af? er jo ren plastic. hvad med proppen? hvad skal jeg bruge til hullet?

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Ja da skal have fat i den rigtige størrelse prop. Det er sikkert 1/8", 1/4" eller 3/8". Proppen må ikke være i "sort" jern. Prøv om du kan komme til at måle på yderdiameter i den "studs" der går ind i varmtvandsbeholderen. Måske du kan læse noget ud af reservedelslisten til varmtvandsbeholderen.

Søren O
Søren O skrev den 25-10-2020 11:49:03

Ja da skal have fat i den rigtige størrelse prop. Det er sikkert 1/8", 1/4" eller 3/8". Proppen må ikke være i "sort" jern. Prøv om du kan komme til at måle på yderdiameter i den "studs" der går ind i varmtvandsbeholderen. Måske du kan læse noget ud af reservedelslisten til varmtvandsbeholderen.

 ja den skal helst være messing ik? jeg skriver lige til Gorenje hvilken størelse den er.

engang havde jeg et hul i et rør i kælder og brugte noget epoxy som bliver sindssygt hårdt efter 5min, kunne man bruge det her?? rundt om studsen?
Ikke epoxy, lim, silicone eller andet af det man kalder fusk.
Husk at der er vandværkstryk på og skringer sådan en epoxy prop ud så er F.... løs i Laksegade som man siger. Der skal enten en ny termometer i eller en prop. Og det skal tætnes i gevind med pak garn og salve.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 25-10-2020 13:02:46

Ikke epoxy, lim, silicone eller andet af det man kalder fusk.
Husk at der er vandværkstryk på og skringer sådan en epoxy prop ud så er F.... løs i Laksegade som man siger. Der skal enten en ny termometer i eller en prop. Og det skal tætnes i gevind med pak garn og salve.

 kan det tænkes man kan skrue termometer ud og nyt pakgarn og salve?

Ja, hvis det er der det er utæt.

Søren O
Der er yderligere 16 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også