varmtvandsbeholder dråber ved termometer

Jeg har sådan en 150l fra Gorenje, havde den nede for at skifte anode, men kom til at ligge den på den side termometer er, så efter jeg hængte den op igen, så dråber det meget lidt fra bunden af termometer. hvad er den bedste måde at lave det på? kan man tage termometer af og tætne det med silicone eller noget andet? eller skal jeg putte silicone på i bunden af termometer, er meget lidt det dråber, men stadig lidt irriterende.
Jeg har sådan en 150l fra Gorenje, havde den nede... Vis hele indlægget
26 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Søren O skrev den 25-10-2020 13:56:39

Ja, hvis det er der det er utæt.

 er det ikke det eneste sted det kan være utæt? det dråber jo fra bunden af termometer

Der må være noget der er blevet beskadiget da du havde varmtvandsbeholderen nede at ligge. Kender ikke den pågældende varmtvandsbeholder.

Søren O
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Nu har jeg via mail fået fat i Gorenje teknisk support ang mit analoge termometer, har vedlagt et billed, det er bagsiden af termometer, han mener det er 25mm, men det der undre mig, er han siger det skal bare tages ud eller skrues ud og så kan man tætne det, men der er et enormt pres inden i sådan en beholder, så lyder det ikke lidt underligt, at det bare kan tages ud??
Den sidder nok i en dyklomme .
nå ja gør den nok, så er der vel ikke stort tryk på? men som sagt tidligere jeg kunne bare sætte en prop i men lidt svært når beholder ikke har gevind i det hul
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
det er holdt op med at dryppe, termometer er ca fyldt op med 1cm vand, men er 10cm højt så troede faktisk det vill blive fyldt helt op, er det fordi det sidder i en dyklomme?
Det tyder ikke på dyklomme, så kan der ikke komme vand ud. En dyklomme er et "rør" hvor føleren til f.eks. et termometer kan placeres uden direkte vandkontakt.

Søren O
uden jeg har gjort noget, er det stoppet med at dråbe men det slutter desværre ikke her, som sagt har jeg en 150l fra Gorenje købt i Bauhaus, 2000 watt men når jeg måler med en energimåler, så bruger den 3000 watt når den varme vandet op, både Gorenje og Bauhaus siger at det lyder mystisk fordi den kun er 2000w. så mit spørgsmål er lyder det ikke lidt usædvanligt der skulle være fejl på beholder at den pludselig bruger 1000 watt mere? sidder på en 16A sikring
Det er nu nok en målefejl. Hvordan måler du?
Og det er da kun et plus hvis den er 1000watt større. Den er da bare det hurtigere til at varme vandet op.
subwoof skrev den 25-11-2020 21:36:09

Det er nu nok en målefejl. Hvordan måler du?
Og det er da kun et plus hvis den er 1000watt større. Den er da bare det hurtigere til at varme vandet op.

 måler med den energimåler fra harald nyborg, den fungere med alt andet jeg har, synes ikke den varmer vandet hurtigere op, jeg må presse Gorenje mere for svar, nytter ikke noget de bare siger det er mystisk, hvis det virkelig er 3000watt den bruger.

Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også