Efterisolering indvendigt

Vi bor i et gammelt hus fra 1930érne og har planer om at sætte et nyt køkken op og samtidig efterisolere væggen. Væggen er lige nu  isoleret med 5 cm flamingo og Gipsplader. Når vi fjerne gipsplader og flamingo er vi inde ved den oprindelige gamle mur.
Vi skal have efterisoleret op ad den oprindelige mur men er tivivl om, omvi skal bygge op med h+h multiplader eller comfortblokke. Vi har planer om at få installeret et køkken fra Ikea, som Jo bruger et system med en ophængningsskinne og vi ved ikke hvilken af de to byggematerialer kan bære skinne og dermed køkkenskabene fra Ikea.
Håber at I kan give os et godt bud
Ulla
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
H+H / generelt gasbeton blokke kan sagtens bære et Ikea køkken 

- Tømreren / Bygningskonstruktør
Gode Aften Ullabadulla
Uanset hvilken type væg skal man vægle den ratte ophængning muligheder der er inden for det produkt man nu vælger.

om det er h+h multiplader eller comfortblokke.
betyder ikke så meget da vi er inde omkring det der heder letklinkerblokke. men vil bruge en gasbeton rawplug´s til bekke tyber for at hænge overskab op.
alminlig små rawplug´s holder også. bare ikke ved støre belastning.

Så sådan noget som fjernsys skabe og hylder der skal holde lidt mere en et lille billede vil jeg bruge en gasbeton rawplug´s

Men som "Ev elmand" siger isoleringsevne er ikke så stor i de to tyber væg. som hvis i laver en let skalvæg.

Hilsen Mads Christensen


Med venlig hilsen
Mads Christensen

Tømrer - Låsesmed
"Det jeg ikke når i dag, skal jeg ikke lave om i morgen"
Hej.
Jeg vil lige pointere at multiplade og comfortblokke ikke er en letklinkebeton. Disse er udført af porebeton.
Multiplader har ikke nær så god isoleringsevne som comfort blokke eller ytong multipor.
Hvis i skal efter isolerer bygnings indvendige vægge vil det være at fortrække comfort blokke eller ytong multipor. Disse har ikke nær så god ophængningsstyrke. Der kan herfor partielt opsætte Multiplader hvor faste installationer skal ophænges eller hvor overskabe skal monteres.
Det vil være den bedste løsning.


Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
Når nu emnet omkring multipor/comfortblokke vs. montage i dem er oppe og vende, hvordan er det så med Skamowall ift. samme...? Udover de koster spidsen af en jetjager.

 

Annonce
Vil vi kunne kombinere enten multipor eller comfortblokke med multiplader, og bygge det op, så  multipladerne er på det sted, hvor ophængningsskinnerne skal være.
Ullabadulla skrev den 24-10-2020 21:46:46

Vil vi kunne kombinere enten multipor eller comfortblokke med multiplader, og bygge det op, så  multipladerne er på det sted, hvor ophængningsskinnerne skal være.

 Det er lige det jeg mener 👍 De fuldklæbes til væggen. 


Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis